دنیا در دو روز آینده چگونه خواهد بود
به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان رادیو پس فردا و آدرس radiopasfarda.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 19
بازدید دیروز : 18
بازدید هفته : 19
بازدید ماه : 306
بازدید کل : 35877
تعداد مطالب : 220
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

آمار مطالب

کل مطالب : 220
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 19
باردید دیروز : 18
بازدید هفته : 19
بازدید ماه : 306
بازدید سال : 759
بازدید کلی : 35877
رزمایش بزرگ فداییان حریم ولایت 4
 

در دومین مرحله از رزمایش بزرگ فداییان حریم ولایت 4 که صبح امروز در پهنه آسمان نیلگون خلیج همیشه فارس و دریای عمان آغاز شده است، اهداف ثابت و متحرک هوایی و زمینی در سطح گسترده ای از منطقه عمومی رزمایش با موفقیت کامل مورد اصابت انواع بمب ها و راکت های وسایل پرنده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی نهاجا، در این مرحله از رزمایش که انواع جنگنده های شکاری بمب افکن نیروی هوایی ازجمله صاعقه، اف 4 ، اف 5 ، میراژ، سوخو 24 ، اف 14 و هواپیماهای سوخو 25 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شرکت داشتند، خلبانان تیزپرواز نیروی هوایی با استفاده از بمب های هوشمند لیزری، اپتیکی و بمب های هوشمند رادار زن و نقطه زن با موفقیت اهداف مورد نظر را منهدم کردند.

همچنین اجرای مراحل مختلف پدافند غیرعامل در برابر تک های هوایی غیر متعارف اجرا شد.

بنابراین گزارش، در این مرحله هواپیماهای ترابری تاکتیکی نیمه سنگین سی 130 ، عملیات بار ریزی تاکتیکی را همزمان با پشتیبانی نزدیک هوایی توسط جنگنده های میراژ در مسیرهای ساحلی منطقه عمومی رزمایش به اجرا گذاشتند.

همچنین عملیات فِلر ریزی همراه با سکوت کامل رادیویی توسط هواپیماهای شکاری رهگیری نیروی هوایی، بعدازظهر با موفقیت انجام شد.

شایان ذکر است، عملیات رهگیری شبانه با تاکتیک های بومی و تکنیک های قفل راداری در فواصل و زوایای مختلف و نیز تیراندازی هوا به هوا و هوا به زمین همراه با سوختگیری شبانه از برنامه های امشب این رزمایش بزرگ نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

 

 
تعداد بازدید از این مطلب: 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: یکی از اهداف دشمن در جنگ نرم، دور کردن قشر تحصیلکرده از مسائل مهم اجتماعی است.

 

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجوویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم صبح امروز در جمع کارکنان و دانشجویان مرکز آموزش 01 نیروی زمینی ارتش، طی سخنانی جنگ عصر حاضر را جنگ اراده‌ها و عقیده در قالب جنگ نرم خواند و تصریح کرد: دشمن در این جنگ به دنبال ترویج فردگرایی بویژه در بین جوانان است؛ بنابراین لازم است که مسئولان با آگاهی، هوشیاری و ابزار لازم وارد این حوزه شوند.

 

وی در ادامه، پیروزی انقلاب اسلامی ایران را نقطه عطفی در تاریخ معاصر دانست و افزود: این پیروزی وحدت و یکپارچگی مسلمانان بویژه مسلمانان و اندیشمندان ایران اسلامی را به همراه داشت.

 

آل‌هاشم همچنین تاکید کرد: طی قرن‌های گذشته، استعمارگران و دولت‌های بیگانه برای مسخ کردن مردم بویژه جوانان در کشورهای اسلامی و خاموش کردن روحیه دینی و علمی آنان، توطئه‌های گوناگونی را شکل دادند اما هرگز نتوانستند ایمان و اعتقادات ملت مسلمان را از بین ببرند.

 

وی در ادامه یکی از محورهای اصلی توطئه‌های بیگانگان در سرزمین‌های اسلامی را دور نگاه داشتن قشر تحصیلکرده از مسائل مهم اجتماعی عنوان کرد و گفت: در این مسیر، ایجاد تفرقه بین نخبگان و دانشمندان همواره مورد توجه دشمنان بوده است.

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان، وحدت و یکپارچگی ملت‌های اسلامی در برابر زیاده‌خواهان را تنها راه برون‌رفت از مشکلات جامعه اسلامی دانست و افزود: یکی شدن بر مبنای معرفت شناختی می‌تواند توطئه‌های دشمنان را خنثی و دست آنان را برای دسیسه خالی کند

تعداد بازدید از این مطلب: 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


شهید سرلشگر خلبان خسرو عبدالکریمی

همزمان با شروع چهارمین رزمایش هوایی فداییان حریم ولایت صبح امروز جمعی از فرماندهان و مسئولین نیروی هوایی ارتش با حضور در منزل شهید سرلشگر خلبان خسرو عبدالکریمی از مقام شامخ این شهید والامقام تجلیل کردند.

به گزارش روابط عمومی نهاجا، امیر سرتیپ خلبان علیرضا برخور جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش به همراه حجت الاسلام والمسلیمن سعید نصیر الاسلامی معاون تبلیغات و روابط عمومی نهاجا و جمعی از فرماندهان و خلبانان شرکت کننده در رزمایش فدائیان حریم ولایت در منزل شهید عبدالکریمی حضور یافته و با همسر و خانواده این شهید دیدار کردند.

امیر برخور ضمن تجلیل از مقام شامخ و شجاعت بی نظیر شهید عبدالکریمی گفت: بایستی یاد و خاطره شهدای بزرگ نیروی هوایی در همه زمانها گرامی داشته باشد.

وی افزود: شهید عبدالکریمی و دیگر شهدای نیروی هوای الهی ارتش جمهوری اسلامی ایران الگوی ماندگار همه ما و بویژه خلبانان جوان و تیز پرواز نهاجا می باشند.

شایان ذکر است، وجیهه باقرین همسر شهید سرلشگر خلبان عبدالکریمی حافظ کل قرآن کریم و ا ز مربیانی است که بیش از 30 تن از خانواده های ساکن در پایگاه شهید عبدالکریمی را حافظ کل قرآن کرده است.

همچنین مراسم پر فیض دعای کمیل همراه با سوگواری اربعین سید و سالار شهیدان شب گذشته با حضور جمع کثیری از خلبانان، خانواده های کارکنان پایگاه شهید سرلشگر خسرو عبدالکریمی در مسجد علی ابن ابیطالب (ع) با مداحی حاج محسن طاهری برگزار شد

تعداد بازدید از این مطلب: 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نیروی هوایی ارتش

فرمانده پایگاه شهید عبدالکریمی بندرعباس گفت: نیروی هوایی امروز با همکاری دانشگاه ها، صنایع و پشتیبانی صنایع وزارت دفاع توانایی ساخت انواع سامانه های پروازی در داخل کشور را دارد.

امیر سرتیپ خلبان فرهاد گودرزی در مورد اهمیت پایگاه هوایی شهید عبدالکریمی بندرعباس بیان داشت: پایگاه هوایی بندرعباس در مجاورت تنگه هرمز و آبهای نیلگون خلیج فارس قرار دارد و در نیمه مرز آبی خاکی جنوب کشور واقع شده است.

امیر گودرزی اظهار داشت: پایگاه هوایی شهید عبدالکریمی بندرعباس از شمالی ترین نقطه خلیج فارس تا دریای عمان و جزایر سه گانه را پوشش می دهد.

وی در مورد دلایل انتخاب پایگاه هوایی بندرعباس به عنوان محور و پایگاه اصلی رزمایش بیان داشت: احاطه کامل بر پهنه هوایی خلیج فارس و امکان مانور مناسب جنگنده ها در خلیج فارس و دریای عمان دلیل انتخاب این پایگاه بود.

فرمانده پایگاه شهید عبدالکریمی بندرعباس در مورد خودکفایی نیروی هوایی و امکان بهینه سازی هواپیماهای شکاری گفت: با فرمان امام راحل نیروی هوایی جزو نیروهای پیشتاز در امر خودکفایی است و در بخش های قطعه سازی و سامانه های هواپیمایی به موفقیت های خوبی دست پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: نیروی هوایی با تعامل و بهره گیری از امکانات و توانایی علمی دانشگاهها و واحدهای صنعتی و پشتیبانی صنایع دفاعی امروز در جهاد خودکفایی حرف های زیادی برای گفتن دارد.

گودرزی با بیان اینکه نیروی هوایی تمامی تحرکات منطقه را رصد می کند، عنوان کرد: نیروی هوایی احاطه کامل را با پیام صلح، دوستی و امنیت پایدار برای همسایگان و کشورهای منطقه دارد.

وی در مورد برگزاری رزمایش فدائیان حریم ولایت 4 اظهار داشت: در این رزمایش انواع هواپیماهای شکاری رهگیر، شکاری بمب افکن، هواپیماهای ترابری سنگین و نیمه سنگین و هواپیماهای سوخت رسان طی عملیات های تعریف شده در طول شبانه روز عملیات هایی را در منطقه جنوب کشور اجرا خواهند کرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


پیشگامی پزشکان ارتش در عمل های جراحی حساس
نخستین عمل جراحی ستون فقرات به روش بسته (با استفاده از وسیله گذاری و تثبیت مهره های ستون فقرات ) در کشور صبح امروز در بیمارستان 501 امام رضا (ع) ارتش با موفقیت انجام شد. به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، دکتر سید علیرضا بصام پور ،فوق تخصص بیماری های ستون فقرات که این عمل موفقیت آمیز را انجام دادند در این خصوص گفت:در روش مرسوم که با بیهوشی عمومی صورت می پذیرفت بعد از عمل جراحی بیمار باید حداقل به مدت یک هفته در بخش مراقبت های ویژه و بخش عادی بیمارستان بستری باشد. درد بیمار زیاد بوده و بازگشت به فعالیت های روزانه با فیزیوتراپی های مکرر امکان پذیر بود که بار مالی زیادی را به بیمار و خانواده ها وارد می ساخت اما با روش جدید که بدون خون ریزی و با استفاده از بیهوشی موضعی و حداقل عوارض پس از عمل جراحی انجام می شود، ضمن وسیله گذاری و پیچ گذاری در بین مهره های ستون فقرات، فیوژن یا حمایت استخوانی از پیچ های جا گذاری شده نیز با دقت صورت می گیرد. دکتر بصام پور که تاکنون 56 عمل جراحی ستون فقرات را انجام داده است؛ این عمل را با روش جدید بر روی فردی 70 ساله که در مهره های ستون فقرات دچار سرخوردگی و پارگی دیسک شده است صبح امروز با موفقیت انجام داد. وی در پاسخ به این سوال که چرا پزشکان ارتش معمولاً در انجام عمل های جراحی حساس در کشور پیشگام هستند، گفت: شاید یکی از دلایل آن حضور پررنگ پزشکان ارتش در مناطق حساس عملیاتی سال های دفاع مقدس باشد که تجربه گرانبهایی برای آنان بوده است. ضمن این که بیمارستان های ارتش نیز به دلیل دارا بودن تجهیزات خاص و پیشرفته همواره مورد مراجعه بیماران زیادی هستند که همین عامل نیز موجب می شود پزشکان ارتش در انجام عمل های جراحی تجربه و تبحر خاصی پیدا کنند. گفتنی است عمل جراحی ستون فقرات به روش بسته همراه با وسیله گذاری و پیچ گذاری و فیوژن مهره ها به دلیل کاهش شدید عوارض پس از عمل و نیز کاهش قابل ملاحظه هزینه های درمانی بیماران در کشور و بلکه در عرصه بین المللی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد
تعداد بازدید از این مطلب: 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


فرمانده کل ارتش، توافق ژنو را «موفقیت ملی» خواند
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با تبریک به فرماندهان نیروی دریایی به خاطر شرفیابی به محضر مقام معظم رهبری، خطاب به آنها گفت: این روز، روز بسیار بزرگ و ارزشمندی برای شما بود، چراکه با موفقیت ملی ما در عرصه بین‌الملل و هفته بسیج همزمان شد. به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، امیر سرلشکر عطاءالله صالحی در گردهمایی معاونان ستادی، فرماندهان مناطق و پایگاه‌ها و فرماندهان مستقل نیروی دریایی که در ستاد نیروی دریایی ارتش برگزار شد، با گرامیداشت هفتم آذر - روز نیروی دریایی ارتش - اظهار کرد: اقتدار این نیروی راهبردی از برکات شعار «راه ما راه حسین(ع) است» نشأت می‌گیرد و همه پیروزی‌های ما ناشی از گام‌برداری و پیروی از راه حسین(ع) است. وی با اشاره به تقارن هفته بسیج با سالروز نیروی دریایی ارتش، خاطرنشان کرد: اگر فکر بسیجی در نیروی دریایی راهبردی نبود و فعالیت‌های شایسته شما در پهنه آبهای بین‌المللی با همین روحیه بسیجی نبود، به این موفقیت‌ها دست پیدا نمی‌کردید و این افتخارات پی‌درپی حاصل نمی‌شد. فرمانده کل ارتش، صیانت از منافع جمهوری اسلامی ایران در دریاها بویژه حفظ اقتصاد کشور با اسکورت کشتی‌های تجاری و نفتکش را از مأموریت‌های بسیار مهم نیروی دریایی ارتش برشمرد و افزود: خوشبختانه نیروی دریایی در این زمینه نیز اجازه هیچ تعرضی به ناوگان تجاری کشور را نداده است و شاهد این مدعا، دفع حملات متعدد تروریسم دریایی و مبارزات موفقیت‌آمیز با این پدیده شوم توسط ناوگروه‌های اعزامی نیروی دریایی ارتش به آبهای آزاد است. سرلشکر صالحی با بیان اینکه "میزان پیشرفت‌های نیروی دریایی شگفت‌انگیز و غیرقابل باور است"، گفت: کارکنان ولایتمدار نیروی دریایی با توکل بر خداوند و روحیه جهادی و خستگی‌ناپذیری، مقتدرانه پرچم سرافراز کشور عزیزمان را در آبهای آزاد جهان از اقیانوس هند گرفته تا دریای سرخ و مدیترانه و همچنین اقیانوس آرام به اهتزاز درآوردند و به عنوان سفیران صلح و دوستی و مبلغان فرهنگ ناب محمدی(ص) با پهلوگیری در بنادر کشورهای مختلف رسالتی ارزشمند را به انجام رسانده‌اند. وی، قدرت و حفظ سیادت دریایی را در روابط سیاسی و حوادث بین‌الملل تأثیرگذار دانست و اظهار کرد: این سیادت دریایی مؤثر است و نیروی دریایی ما دارای چنین سیادتی هست ولی تهدید علیه کسی محسوب نمی‌شود. فرمانده کل ارتش در ادامه با تأکید بر لزوم حفظ آمادگی در هر شرایطی، تاکید کرد: توجه به امر آموزش نیروی انسانی متخصص، آماده به کاری تجهیزات، ارتقاء آمادگی رزمی، توجه به معنویات و تلاش در راستای عملی شدن شعار «راه ما راه حسین(ع) است» باید همچون گذشته در صدر فعالیت‌های نیروی دریایی قرار گیرد. صالحی یکی از مسئولیت‌های نیروی دریایی را رسیدگی به خانواده‌ها در مناطق کمتر توسعه‌یافته بویژه شهرهای ساحلی جنوب شرقی کشور عنوان و از تلاش‌های فرمانده نیروی دریایی و عقیدتی سیاسی این نیرو که در بسیاری از مراتب سرمشق بوده است، تقدیر کرد. وی در پایان با بیان اینکه "همه ذرات عالم در زمین، هوا و دریا به اذن‌الله دارای شعوری مرموز و جنود الهی هستند"، تصریح کرد: انسان کامل می‌تواند از این جنود الهی با اجازه خداوند استفاده کند، از جمله دریا که برای همگان پر معناست. آب همیشه در جریان و در حال صحبت است و بدون شک هر کسی که در دریا مشغول است، به طور معمول به خداوند نزدیک‌تر است.
تعداد بازدید از این مطلب: 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


با وحدت، همدلی و انسجام می توان بر دشمنان غلبه نمود
سردار سرتیپ دوم پاسدار عباس سدهی، رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح طی سخنانی در همایش تحلیل عملیات آزادسازی سوسنگرد گفت: در عملیات سوسنگرد فقط تیپ دو از لشکر 92 زرهی ارتش و نیروهای مردمی حضور داشتند در صورتی که دشمن با دو لشگر مجهز آمده بود و اگر بخواهیم این دو را با هم مقایسه کنیم یک به هجده می شود و پیروزی در سوسنگرد امکان پذیر نبود مگر با اذن خداوند و وحدت و همدلی تمامی نیروهای عمل کننده. به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، وی با اشاره به اهمیت تقویم زمانی عملیات سوسنگرد افزود: شروع عملیات اول محرم بود و رِژیم بعثی می خواست در روز عاشورا اهواز و سوسنگرد را به تصرف کامل خود در آورد و به نوعی حادثه کربلا را تداعی کند؛ اما شکست آنها در روز تاسوعا و در محور سوسنگرد از اهمیت بالایی برخوردار بود و امید واهی محاصره اهواز را در دل دشمن به یاس بدل کرد. سردار سدهی در ادامه با اشاره به عملکرد گروهک های سیاسی در محور سوسنگرد افزود: گروهک های سیاسی در این زمان منشاء شکاف ها و اختلافات بودند. جریان خلق عرب جاسوسی، خراب کاری و ترور را در دستور کار خود قرار داده بود، جریان ملی گرایان یا لیبرال ها به جای اینکه به مقابله با دشمن و پیروزی فکر کنند به دنبال صلح تحمیلی و آتش بس بودند و می خواستند از این طریق به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ضربه وارد کنند. وی همچنین با اشاره به عملکرد ضعیف صدا و سیما در آن برهه از زمان که مدیریت آن را قطب زاده برعهده داشت؛ تصریح کرد: در روز بیست و پنج آبان ماه 1359 رادیو و تلویزیون که باید در جهت تقویت بنیه روانی نیرو ها عمل کند بر عکس عمل نمود و با اعلام اشغال سوسنگرد توسط نیروهای بعثی موجب تضعیف توان و روحیه نیروهای خودی شد و تمام این حرکات در راستای خواسته های دشمن صورت می گرفت. وی با بیان اینکه عملیات آزادسازی سوسنگرد یک عملیات صرفا نظامی نبود بلکه برای نجات خوزستان، حفظ امنیت ملی و کیان جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت؛ خاطر نشان کرد: بحث عملیات سوسنگرد یک تاریخ مملو از افتخار است که با محوریت ارتش و همکاری و همدلی سپاه، بسیج مردمی، ژاندارمری و دیگر نیروهای داوطلب با موفقیت و سرافرازی به انجام رسید. وی در پایان افزود: ما از عملیات سوسنگرد این درس را آموختیم که با وحدت، همدلی و انسجام می توان بر دشمن غلبه نمود حتی اگر از نظر استعداد نیرو و تجهیزات اندک باشیم.
تعداد بازدید از این مطلب: 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مدير مركز برنامه ريزي و نظارت راهبردي فناوري اطلاعات ايران با بیان اینکه امسال براي نخستین بار در كشور انجام طرح جامع آمارگیری تخصصی بخش خانوار و افراد در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات منطبق با توصيه هاي اتحاديه جهاني ارتباطات - ITU - انجام مي شود، گفت: مرحله نمونه گيري این طرح از اواسط آذرماه آغاز مي شود.
تعداد بازدید از این مطلب: 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بخش دوم همایش تحلیل و بررسی عملیات آزادسازی با حضور امیر سرتیپ سیدعبدالرحیم موسوی، جانشین فرمانده کل
بخش دوم همایش تحلیل و بررسی عملیات آزادسازی با حضور امیر سرتیپ سیدعبدالرحیم موسوی، جانشین فرمانده کل ارتش بعداز ظهر امروز در سالن اجتماعات دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) برگزار شد. به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ موسوی در ابتدای ورود به دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش از نمایشگاه کتب تخصصی عملیات ها و نبردهای تاکتیکی و استراتژیکی هشت سال دفاع مقدس بازدید کرد. گفتنی است در بخش دوم این همایش ابتدا چهار مقاله علمی در خصوص عملیات آزادسازی سوسنگرد با حضور چهار فرمانده پیشکسوت ارتش در سالهای دفاع مقدس مورد نقد، تحلیل و بررسی قرار می گیرد و سپس گزارش پایانی دومین همایش تحلیل و بررسی عملیات های غرب اهواز با محوریت عملیات آزادسازی سوسنگرد توسط دبیر همایش ارائه می شود و در ادامه نیز امیر سرتیپ موسوی به ارائه سخنرانی خواهند پرداخت.
تعداد بازدید از این مطلب: 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


با حضور امیر سرتیپ موسوی بخش دوم همایش تحلیل عملیات آزادسازی سوسنگرد آغاز شد
بخش دوم همایش تحلیل و بررسی عملیات آزادسازی با حضور امیر سرتیپ سیدعبدالرحیم موسوی، جانشین فرمانده کل ارتش بعداز ظهر امروز در سالن اجتماعات دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) برگزار شد. به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ موسوی در ابتدای ورود به دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش از نمایشگاه کتب تخصصی عملیات ها و نبردهای تاکتیکی و استراتژیکی هشت سال دفاع مقدس بازدید کرد. گفتنی است در بخش دوم این همایش ابتدا چهار مقاله علمی در خصوص عملیات آزادسازی سوسنگرد با حضور چهار فرمانده پیشکسوت ارتش در سالهای دفاع مقدس مورد نقد، تحلیل و بررسی قرار می گیرد و سپس گزارش پایانی دومین همایش تحلیل و بررسی عملیات های غرب اهواز با محوریت عملیات آزادسازی سوسنگرد توسط دبیر همایش ارائه می شود و در ادامه نیز امیر سرتیپ موسوی به ارائه سخنرانی خواهند پرداخت.
تعداد بازدید از این مطلب: 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ناوگروه بیست و هشتم نداجا عازم آب‌های آزاد شد
بیست و هشتمین ناوگروه ارتش، با همراهی یک فروند زیردریایی کیلوکلاس، عازم آب‌های آزاد و بین‌المللی شد. بیست هشتمین ناوگروه ارتش، شامل زیردریایی کیلوکلاس یونس، ناوشکن رزمی اطلاعاتی البرز و ناو پشتیبانی بندرعباس با همراهی بالگردهای رزمی عازم آبهای آزاد و بین‌المللی شد. امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم بدرقه این ناوگروه گفت: ناوگروه بیست وهشتم وظیفه تامین امنیت خطوط کشتیرانی کشور را در آب های آزاد به عهده دارند. دریادار سیاری افزود: ناوگروه بیست و هشتم با گشت زنی درحدود هشت هزار مایل دریایی از شمال اقیانوس هند و خلیج عدن تا دریای سرخ به شناورهای دیگر کشورها هم که مورد تهدید دزدان دریایی قرار بگیرند کمک می‌کند. فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همراهی زیردریایی در این ناوگروه را نشان از برتری و توان دفاع دریایی ایران دانست و گفت: امروز دانش تعمیر و نگهداری و حتی طراحی و ساخت انواع شناور زیر سطحی در ایران بومی است. فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین در مراسم استقبال از ناوگروه بیست و هفتم نیروی دریایی ارتش در اسکله منطقه یکم نیروی دریایی در بندرعباس گفت: ناوگروه بیست و هفتم در چند نوبت جلوی دزدی دریایی از کشتی‌های ایرانی را گرفت و موفق به رصد شناورهای فرامنطقه‌ایی و برقراری امنیت تردد ایمن دریایی برای کشتی‌های عبوری سایر کشورهای جهان شد. دریادار سیاری افزود: ناوشکن اطلاعاتی رزمی سبلان و ناوهای لارک و خارک در ترکیب ناو گروه بیست و هفتم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بودند. ناو گروه بیست و هفتم نیروی دریایی ارتش پس از 93 روز دریانوردی و پیمایش حدود 9 هزار مایل دریایی در آبهای شمال اقیانوس هند، خلیج عدن و دریای سرخ به میهن بازگشت
تعداد بازدید از این مطلب: 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0



عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود