دنیا در دو روز آینده چگونه خواهد بود
به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان رادیو پس فردا و آدرس radiopasfarda.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 43
بازدید دیروز : 18
بازدید هفته : 43
بازدید ماه : 330
بازدید کل : 35901
تعداد مطالب : 220
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

آمار مطالب

کل مطالب : 220
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 43
باردید دیروز : 18
بازدید هفته : 43
بازدید ماه : 330
بازدید سال : 783
بازدید کلی : 35901
نیروی زمینی ارتش ۳ نوع موشک جدید آزمایش می‌کند
امیر کیومرث حیدری جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، با اشاره به برنامه‌ریزی این نیرو برای برگزاری یک رزمایش موشکی گفت: این رزمایش در صورت تصویب ستاد کل نیروهای مسلح، قبل از پایان سال جاری انجام خواهد شد. حیدری افزود: در این رزمایش بخش‌هایی از یگان موشکی نیروی زمینی ارتش در سطح گسترده‌ای به انجام تاکتیک‌های رزمی و عملیاتی خواهند پرداخت. وی با اشاره به اضافه شدن موشک‌های جدید به یگان‌های رزمی نیروی زمینی ارتش، خاطرنشان کرد: این موشک‌ها تست‌های آزمایشگاهی را پشت سر گذاشته و در این رزمایش تست‌ عملیاتی و صحرایی می‌شوند. جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه در نظر داریم در رزمایش موشکی نزاجا سه نوع موشک جدید را آزمایش کنیم، افزود: این موشکها در صورتی که نمره قبولی بگیرند، وارد چرخه دفاعی نیروی زمینی می‌شوند. به گزارش فارس، رزمایش موشکی نزاجا در صورت تصویب، در مرکز کشور برگزار خواهد شد. این درحالیست که نیروی زمینی ارتش از امروز رزمایشی سه روزه با نام «خاتم‌الانبیاء(ص)» را در منطقه خوزستان برگزار می‌کند که طی آن تمامی یگان‌های مستقر در جنوب غرب کشور از جمله یگان‌های مکانیزه، زرهی و توپخانه به تمرین و تقویت ستاد و فرماندهی در صحنه عملیات خواهند پرداخت.
تعداد بازدید از این مطلب: 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بزرگترین حماسه دوران دفاع مقدس در سال اول جنگ اتفاق افتاد
امیر سرتیپ سید مجتبی تهامی از پیشکسوتان دفاع مقدس در لشکر 92زرهی نیروی زمینی ارتش با اشاره به این که بزرگترین حماسه دوران دفاع مقدس در سال اول جنگ اتفاق افتاد، گفت: ارتش با هدایت عملیات تاخیری 6 روزه در خطرناک ترین معبر و با استفاده از تاکتیک های ویژه و همکاری خلبانان شجاع نیروی هوایی و توپخانه باعث شد تا لشکر 10 رژیم بعثی، آرزوی عبور از کرخه را به گور برد. به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ سید مجتبی تهامی از پیشکسوتان دفاع مقدس در نشست تخصصی بررسی و تحلیل سلسله عملیات های غرب اهواز در سال اول جنگ، به ویژه عملیات آزادسازی سوسنگرد با محوریت تبیین و تشریح جایگاه مقام معظم رهبری در عملیات مذکور که در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) برگزار شد، اظهار داشت: بزرگترین حماسه دوران دفاع مقدس در سال اول جنگ اتفاق افتاد. این پیشکسوت دفاع مقدس گفت: هرنسلی باید تجارب خود را بدون تحریف حقایق درتاریخ ثبت کند تا آیندگان بتوانند از آن به نحوه درست بهره برداری نمایند. وی افزود: مسائل نظامی، نیاز به دانش ویژه ای دارد که اگر از آن غفلت شود زیانبار است فلذا علت هزینه های زیادی که ارتش ها و مراکز علمی برای این دانش می کنند این است که در جنگ کمترین هزینه را بدهند. فرمانده اسبق گردان 283نزاجا اظهار داشت: در سال اول جنگ در یک طرف لشکر 92 زرهی خوزستان قرار داشت و درطرف دیگر سپاه دو ارتش عراق در ناصریه با پنج لشکر و همچنین تیپ ویژه گارد ریاست جمهوری عراق و دو تیپ مرزی دیگر که جمع آنها نیز استعداد یک لشکر را داشتند. وی افزود: رژیم صدام با این امکانات به لشکر 92 زرهی ما حمله کرد که فقط دو گروه رزمی و دو گردان توپخانه در اختیار داشت. البته ناگفته نماند عزیزانی از سپاه پاسداران به صورت سپاه شهری، پاسگاه های ژاندارمری و نیروهای شجاع مردمی در این مناطق حضور داشتند. امیر سرتیپ تهامی با بیان این که تناسب نظامی ما با دشمن یک به 6 بود، خاطرنشان کرد: با توجه به این تناسب و این نکته که آمادگی نیروهای ما کمتر از 40 درصد تخمین زده می شد، حماسه بزرگی رقم خورد. وی تصریح کرد: لشکر 92 زرهی در ساعت 12 ظهر 26 آبان 59 عملیات تأخیری را با استفاده از معابر موجود انجام داد و توانست با استتار و سکوت کامل و سپس عملیات تخریبی، یک گردان عراقی را در اختیار خود در آورده و از آنان اطلاعات خوبی دریافت نماید. او با اشاره به اهمیت عملیات آزادسازی سوسنگرد، تصریح کرد: اگر این اتفاق نمی افتاد، اهواز سقوط می کرد و مردم دزفول، اندیمشک، شوش و سایر شهرها آواره می شدند. این پیشکسوت دفاع مقدس با بیان این که ارتش عملیات تأخیری را هدایت کرد، گفت: 6 روز این عملیات در خطرناک ترین معبر با تاکتیک های ویژه و با همکاری خلبانان شجاع نیروی هوایی و توپخانه هایی که در سکوی اندیمشک قرار داده شده بود، اجرا شد و لشکر 10 عراق آرزوی عبور ازکرخه را به گور برده و جلوی آنها سد شد. امیر سرتیپ تهامی در ادامه درباره نقش ارتباطات مخابراتی در آزادسازی سوسنگرد نیز خاطرنشان کرد: سازمان همه یکان های ارتش از مشخصه های مختلفی تشکیل می شود که هم­افزا هستند و اجرای مأموریت دیگری را تسهیل می کنند لذا در صحنه جنگ نیز از بی­سیم و تله تایپ ها در قرارگاه های عملیاتی و در مواضع پدافندی از ارتباط تلفن­های معمولی استفاده می شد و در یکان های تاکتیکی نیز تلفن­های باسیم وجو داشت که جدا از مخابرات خودشان بود
تعداد بازدید از این مطلب: 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ارتش جمهوری اسلامی ایران
به گزارش ایمنا،امیر سرتیپ دوم رضا جهادی ارسی در بازدید از خبرگزاری ایمنا افزود: بارزترین ویژگی یک سرباز، این است که به خاطر انجام وظیفه خود، بر مردمش منت نگذارد؛ ارتش ما در برابر دشمن، سدی پولادین است اما در مقابل مردمش بسیار نرم و مهربان. وی با بیان اینکه ارتش ایران، قدرت خود را تنها در میدان نبرد با دشمن و رژه نمایان می‌کند، تصریح کرد: امروز، دشمنان ما جرأت عرض اندام کردن به کشور ایران را ندارند و آنچه برای آنان، بازدارندگی نظامی ایجاد کرده است، اوج قدرت نظامی ماست. ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان های اصفهان،یزد و چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کشور و نیروهای مسلح ما به نقطه‌ای از قدرت رسیده‌اند که دشمنان ما بر این قدرت، به خوبی واقف هستند، تاکید کرد:من به عنوان فرمانده ارتش در منطقه اصفهان به همه‌ی مردم عزیز ایران اسلامی، اطمینان می‌دهم که برابر دستور رهبر معظم انقلاب، هر دشمنی که به این مملکت تعدی کند، ضرر خواهد کرد. نام امیر آذرفر در جنگ تحمیلی، دشمن را به عقب‌نشینی وادار می‌کرد امیر جهادی با اشاره به اینکه بازنشستگانی در ارتش داریم که قهرمانان دوران جنگ تحمیلی بودند، خاطرنشان کرد: این افراد، کسانی بودند و هستند که اگر به مرگ طبیعی از دنیا بروند، جفا است چرا که آنان لیاقت شهادت را دارند. وی با بیان اینکه این بازنشستگان گنج نهان و افرادی هستند که خاطرات‌شان، پرمخاطب‌ترین کتاب‌ها را رقم می‌زند و حتی در برخی محافل، جوانان این نسل را به گریه می‌اندازد، اظهارداشت: در استان اصفهان، افرادی چون امیر آذرفر و امیر ترکان سرمایه‌های عظیم و گنج نهانی هستند که باید بیش از پیش مورد توجه رسانه ها قرار گیرند. ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان های اصفهان،یزد و چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: امیر آذرفر، افسری بود که به جایگاهی رسید که در دوران دفاع مقدس، حضرت امام خمینی (ره) شخصا با ایشان از پشت بی‌سیم صحبت کردند و به یاری صدیق برای امام راحل (ره) تبدیل شده بود و هرگاه اسم آذرفر به عنوان فرمانده عملیات می‌آمد، عراقی‌ها توان مقاومت را در خود نمی‌دیدند و عقب‌نشینی می‌کردند. وی با بیان اینکه امروز، ارتش در اوج تعامل با مردم و دستگاه‌های کشور قرار دارد، گفت: دکترین اسلامی، ولایی و مردمی بودن در قانون اساسی برای ارتش ما تدوین شده است. ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان های اصفهان،یزد و چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: امروز، ۱۱۰ کشور جهان با تمام امکانات خود با جنگی نرم به مقابله با ایران اسلامی مشغول‌اند اما سربازان رسانه‌های ما در ایران، با دستی خالی توانسته‌اند آنان را شکست دهند و این نشان از قدرت بالای اصحاب رسانه‌ی ما دارد.
تعداد بازدید از این مطلب: 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ایران امریکا
کري روز دوشنبه (۶ آبان، ۲۸ اکتبر) در «موسسه صلح امريکا» در واشنگتن گفت، واشنگتن «فرصتي دارد تا تمايل واقعي ايران براي پيگيري يک برنامه صلح آميز و همچنین پيگيري معيارهاي جامعه بين الملل براي اثبات اين موضوع به جهان را بسنجد.» وي افزود: «من تصور مي‌کنم اين ايده که ايالات متحده امريکا، به عنوان کشوري مسئول در برابر همه بشريت، اين امکان (حسن نيت ايران) را نسنجد، اوج بي‌مسئوليتي خواهد بود.» کري اين اظهارات را در حالي بيان کرد که نتانياهو روز گذشته بار ديگر اتهامات خود عليه ايران در مورد برنامه انرژي هسته‌اي اين کشور را تکرار کرد. نخست وزير جنگ طلب رژيم اسرائيل همچنين به جاي مذاکره، خواستار اعمال فشار بيشتر روي ايران شد. نتانياهو هفته گذشته کاهش فشار روي ايران را «اشتباهي بزرگ» توصيف کرده بود. جمهوري اسلامي ايران و ۶ قدرت جهان شامل کشورهاي امريکا، روسيه، چين، فرانسه، انگليس و آلمان اوايل ماه جاري ميلادي مذاکراتي را در ژنو برگزار کردند. دو طرف توافق کردند که بار ديگر ۷ و ۸ نوامبر (۱۶ و ۱۷ آبان) در ژنو ديدار کنند. کري در جريان سخنراني خود همچنين خواسته اسرائيل براي فشار بيشتر را رد کرد و گفت عده‌اي مي‌گويند که فرصت دادن به ديپلماسي کار درستي نيست. وي تصريح کرد: «ما تسليم اين روش‌هاي هراس افکني و نيروهايي که مخالف ديپلماسي هستند، نخواهيم شد.» در عين حال، کاخ سفيد در بيانيه‌اي اعلام کرد، باراک اوباما رئيس جمهور امريکا روز دوشنبه در مورد ايران با نتانياهو گفت‌وگو کرد. نتانياهو به طور مکرر از واشنگتن خواسته است که تحريم‌ها عليه ايران را تشديد کرده و تا زماني که ايران غني سازي اورانيوم خود را متوقف نکرده است، به تهديد نظامي اين کشور ادامه دهد. امريکا، رژيم اسرائيل و برخي از متحدان آن‌ها در ادعايي کذب، ايران را به تلاش براي پيگيري اهداف نظامي در برنامه انرژي هسته‌اي اين کشور متهم کرده‌اند. ايران ضمن رد قاطعانه اتهامات، همواره تاکيد کرده است به عنوان يکي از امضاکنندگان متعهد پيمان منع گسترش تسليحات اتمي (ان‌پي‌تي) و يکي از اعضاي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، از حق استفاده از فن‌آوري هسته‌اي براي مقاصد صلح‌آميز برخوردار است.
تعداد بازدید از این مطلب: 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سازشکاری
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به سه حادثه تاریخی روز ۱۳ آبان، گفتند: تبعید امام (ره) در سال ۱۳۴۳ به دلیل سخنرانی ایشان بر ضد کاپیتولاسیون که به مأموران و نظامیان امریکایی در ایران، مصونیت قضایی می بخشید، کشتار بیرحمانه دانش آموزان در تهران به دست مأموران رژیم دیکتاتورِ مورد حمایت امریکا در سال ۱۳۵۷ و حرکت متقابل و شجاعانه دانشجویان در تسخیر سفارت امریکا در سال ۱۳۵۸، هر سه، به نحوی به دولت امریکا مربوط است، و به همین علت روز ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار نامگذاری شده است. ایشان سخنان خود را با تبیین واژه قرآنی استکبار ادامه دادند اما پیش از آن یک نکته را متذکر شدند و افزودند: جوانان مؤمن و شجاع دانشجو که در سال ۱۳۵۸، سفارت امریکا را تسخیر کردند، حقیقت و هویت واقعی این سفارتخانه را که در واقع لانه جاسوسی بود، کشف کردند و در مقابل دیدگان مردم دنیا قرار دادند. رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: در آن روز، جوانان ما نام سفارت امریکا را لانه جاسوسی گذاشتند و امروز بعد از گذشت بیش از سه دهه، سفارتخانه های امریکا در کشورهای اروپایی که شرکای امریکا هستند، لانه جاسوسی نامگذاری می شود که این موضوع نشان می دهد جوانان ما بیش از سی سال، از تقویم تاریخ دنیا جلوتر بودند. رهبر انقلاب اسلامی گفتند: ما از روز اول گفتیم، اکنون هم می گوییم و در آینده نیز خواهیم گفت که ما رژیم صهیونیستی را یک رژیم نامشروع و حرام زاده می دانیم. درخصوص معنای استکبار گفتند: استکبار به انسانها و دولتهایی اطلاق می شود که دخالت در امور ملتهای دیگر و تحمیل بر دیگران را حق خود می دانند و به هیچکس هم پاسخگو نیستند. ایشان افزودند: نقطه مقابل استکبار، ملتها و انسانهایی هستند که زیر بار زورگویی، مداخله جویی و تحمیل قدرت استکباری نمی روند و با آن مبارزه می کنند که ملت ایران از اینگونه ملتهاست. حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه دولت امریکا دولتی استکباری است که برای خود حق مداخله در امور همه ملتها را قائل است، افزودند: ملت ایران با انقلاب خود، در واقع در مقابل زورگویی و تسلط امریکا ایستاد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز، ریشه مستکبرین را در داخل قطع کرد و برخلاف برخی کشورها، این کار را نیمه تمام نگذاشت که چوب آن را بخورد. ایشان با تأکید بر اینکه مماشات با مستکبر، هیچ فایده ای برای کشورها و ملتها ندارد، گفتند: رویکرد استکباری امریکا موجب شده است که ملتها نسبت به آن، یک حس بی اعتمادی و بیزاری داشته باشند ضمن اینکه تجربه نشان داده است که هر ملت و دولتی که به امریکا اعتماد کند، ضربه خواهد خورد، حتی اگر از دوستان امریکا باشد. رهبر انقلاب اسلامی در این خصوص به چند نمونه تاریخی از جمله اعتماد دکتر مصدق به امریکاییها و پاسخ امریکا با کودتای ۲۸ مرداد و همچنین بی وفایی امریکاییها به محمدرضا پهلوی بعد از فرار او از ایران، اشاره و تأکید کردند: امروز، در میان ملتها، منفورترین قدرتها، امریکا است. حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: اگر امروز یک نظرسنجی عادلانه و سالم در دنیا، انجام شود، دیدگاه مردم دنیا، به هیچ دولتی به اندازه دولت امریکا، منفی نخواهد بود. ایشان در جمع بندی این بخش از سخنان خود تأکید کردند: بنابراین موضوع ستیزه با استکبار و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، یک مسئله اساسی و برخاسته از تحلیلی درست است. رهبر انقلاب اسلامی، همه جوانان را به تحلیل صحیح و دقت در موضوع مبارزه با استکبار توصیه کردند و افزودند: جوانان اول انقلاب نیازی به تحلیل در مورد مبارزه با امریکا نداشتند زیرا ظلم و ستم امریکا و حمایت بأذن الله از این مذاکرات ضرری هم نمی کنیم بلکه تجربه ای در اختیار ملت قرار می گیرد که مثل تجربه تعلیق موقت غنی سازی در سالهای ۸۲ و ۸۳، ظرفیت فکری و تحلیلی مردم را بالا خواهد برد. آن از رژیم بی رحم طاغوت را دیده بودند اما جوان امروز باید با تحقیق و تحلیل درست دریابد که چرا ملت ایران با استکبار و رویکردهای امریکا مخالف است و دلیل بیزاری ملت ایران از امریکا چیست؟ رهبر انقلاب اسلامی سپس به بیان چند نکته مهم و اساسی درباره مسائل جاری با امریکا، پرداختند. ایشان، ضمن حمایت از مجموعه مسئولان و مذاکره کنندگان با پنج به علاوه یک، تأکید کردند: اینها فرزندان انقلاب و مأموران جمهوری اسلامی هستند که با تلاش فراوان در حال انجام دادن مأموریت سخت خود می باشند و «هیچ کس نباید آنها را تضعیف کند، مورد توهین قرار دهد یا سازشکار بداند». حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به اینکه مذاکرات با شش کشوری که امریکا نیز جزو آنهاست فقط درباره مسئله هسته ای است ولاغیر افزودند: بأذن الله از این مذاکرات ضرری هم نمی کنیم بلکه تجربه ای در اختیار ملت قرار می گیرد که مثل تجربه تعلیق موقت غنی سازی در سالهای ۸۲ و ۸۳، ظرفیت فکری و تحلیلی مردم را بالا خواهد برد. رهبر انقلاب در تشریح بیشتر نتایج آن تجربه ملی افزودند: یک دهه قبل در مذاکرات با اروپایی ها، با نوعی عقب نشینی، تعلیقی را که در واقع تحمیل شده بود پذیرفتیم اما بعد از دو سال تعلیق و تعطیلی بسیاری از کارها، همه فهمیدیم که حتی با این گونه کارها، مطلقاً امیدی به همکاری طرفهای غربی وجود نخواهد داشت. حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: اگر این کار را نمی کردیم ممکن بود برخی مدعی شوند که اگر یک بار عقب نشینی می کردید مشکلات حل و پرونده هسته ای عادی می شد، اما با تجربه تعلیق موقت، همه درک کردند که طرفهای ما دنبال اهداف دیگری هستند، لذا کار و پیشرفت را مجدداً شروع کردیم. ایشان تفاوت وضع هسته ای امروز ایران با یک دهه قبل را تفاوت از زمین تا آسمان خواندند و ضمن اعلام حمایت جدی و محکم از مسئولان مسائل جاری با امریکا افزودند: به مذاکرات جاری خوش بین نیستم چرا که معلوم نیست نتایجی را که ملت انتظار دارد به همراه بیاورد اما معتقدیم این تجربه ایرادی ندارد به شرط اینکه ملت بیدار باشد و بداند چه اتفاقی دارد می افتد. رهبر انقلاب با انتقاد شدید از برخی عناصر «تبلیغات چیِ ساده لوح یا مغرض» افزودند: بعضی با خط گیری از رسانه های بیگانه اینها فرزندان انقلاب و مأموران جمهوری اسلامی هستند که با تلاش فراوان در حال انجام دادن مأموریت سخت خود می باشند و «هیچ کس نباید آنها را تضعیف کند، مورد توهین قرار دهد یا سازشکار بداند». در تلاشند با گمراه کردن افکار عمومی، اینگونه القا کنند که اگر در مسئله هسته ای تسلیم شویم، همه مشکلات اقتصادی و غیر اقتصادی حل می شود. ایشان در اثبات بطلان این ترفند تبلیغاتی، به توطئه ها و طرحهای ضد ایرانی امریکا قبل از مطرح شدن بحث هسته ای ایران استناد کردند و از همه ملت بویژه جوانان دانشجو و دانش آموز خواستند که در این زمینه تفکر و تأمل کنند. حضرت آیت الله خامنه ای با طرح چند سؤال افزودند: آیا اول انقلاب که امریکا تحریم های ایران را برقرار کرد و آن را ادامه داد مسئله هسته ای در میان بود؟ آیا هنگام هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران و قتل عام ۲۹۰ سرنشین آن، بهانه ای به نام مسئله هسته ای وجود داشت؟ آیا در سالهای اول انقلاب که امریکایی ها طرح کودتای پایگاه شهید نوژه را اجرا کردند موضوع هسته ای مطرح بود؟ آیا حمایتهای تسلیحاتی و سیاسی امریکا از گروههای ضد انقلاب پس از پیروزی انقلاب به علت فعالیتهای هسته ای ایران بود؟ حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به پاسخهای منفی این سئوالات تأکید کردند: بنابراین مسئله هسته ای، بهانه ای بیش نیست و فرضاً اگر روزی این مسئله با عقب نشینی ما حل شود آنها برای ادامه دشمنی با ایران عزیز، دهها بهانه دیگر از جمله پیشرفتهای موشکی، مخالفت ملت ایران با رژیم صهیونیستی و حمایت جمهوری اسلامی از مقاومت را مطرح می کنند. رهبر انقلاب اسلامی پس از استناد به این واقعیات تأکید کردند: دشمنی امریکایی ها با جمهوری اسلامی به این علت است که ملت ایران با رد خواستهای آنها، معتقد است امریکا علیه ایران هیچ غلطی نمی تواند بکند. ایشان افزودند: امریکا با موجودیت جمهوری اسلامی و با «نفوذ و اعتبار و اقتدار نظام منتخب ملت ایران»، مخالف است. همانگونه که اخیراً یکی از سیاستمداران و عناصر فکری امریکا به صراحت اعلام کرد ایران چه اتمی باشد چه نباشد خطرناک است چرا که دارای نفوذ و اقتدار است و به قول خودشان هژمونی ایران بر منطقه حاکم شده است. حضرت آیت الله خامنه ای در جمع بندی این بخش از سخنانشان تأکید کردند: مسئله هسته ای بهانه است و امریکاییها زمانی از خصومت دست بر می دارند که ملت ایران، به ملتی منزوی، بی اعتبار، و بی احترام تبدیل شود. رهبر انقلاب در ادامه سخنانشان، نگاه به درون و تکیه بر قدرت داخلی رهبر انقلاب با انتقاد شدید از برخی عناصر «تبلیغات چیِ ساده لوح یا مغرض» افزودند: بعضی با خط گیری از رسانه های بیگانه در تلاشند با گمراه کردن افکار عمومی، اینگونه القا کنند که اگر در مسئله هسته ای تسلیم شویم، همه مشکلات اقتصادی و غیر اقتصادی حل می شود. را راه حل واقعی مسائل و مشکلات موجود دانستند و خاطرنشان کردند: اگر ملتی به قدرت و تواناییهای خود متکی بود از اخم یا تحریم دشمن متلاطم نمی شود و ما باید دنبال تحقق این هدف باشیم. ایشان افزودند: همه حرف ما با مسئولان گذشته و امروز این است که برای پیشرفت و گشایش کارها، به ظرفیتهای متنوع و گسترده انسانی، طبیعی و جغرافیایی ایران تکیه کنید. رهبر انقلاب در همین زمینه تحرک دیپلماسی را هم بسیار لازم خواندند و افزودند: تکیه بر تواناییهای درونی به معنای نفی دیپلماسی نیست اما باید توجه داشت تحرک دیپلماسی تنها بخشی از کار است و محور اصلی، اتکا به توانایی داخلی است که می تواند پای میز مذاکره نیز اعتبار و اقتدار بیاورد. رهبر انقلاب اسلامی توجه ملت و مسئولان را به این نکته مهم جلب کردند که ایران در مواجهه با دشمنان، از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، هیچگاه دچار استیصال نشده و از این پس هم نخواهد شد. حضرت آیت الله خامنه ای در تبیین دلیل این سخن، افزودند: ما در دهه اول انقلاب، بسیاری از ابزارهای مادی از جمله پول، سلاح، تجربه، سازماندهی و نیروی مسلح کارآمد نداشتیم در حالیکه جبهه مقابل انقلاب اسلامی، یعنی رژیم بعث صدام و قدرتهای غربی و شرقی حامی او، در اوج قدرت و توانایی بودند، ولی نتوانستند ملت ایران را به زانو درآورند. ایشان گفتند: اکنون شرایط ملت ایران و جبهه مقابل او، با آن سالها کاملاً متفاوت است زیرا جمهوری اسلامی ایران، دارای علم، فناوری، سلاح، اعتبار بین المللی و میلیونها جوان بااستعداد و آماده به کار است در حالیکه جبهه مقابل او یعنی امریکاییها و شرکای آنها، دارای مشکلات عدیده سیاسی و اقتصادی و اختلاف های فراوان هستند. رهبر انقلاب اسلامی، اختلاف های سیاسی در امریکا و تعطیلی شانزده روزه دولت امریکا، مشکلات بزرگ اقتصادی و کسری درآمد هزاران میلیارد دلاری، و اختلاف های عمیق اروپا و امریکا در مسائل گوناگون از جمله حمله نظامی به سوریه را نمونه هایی از وضعیت کنونی جبهه مقابل ملت ایران برشمردند و تأکید کردند: امروز، ملت ایران، آگاه، مقتدر و دارای پیشرفت است و قابل مقایسه با بیست یا سی سال پیش نیست. حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: البته آنها فشار خواهند آورد اما باید با تکیه بر توانایی های داخلی خود این فشارها را تحمل، و از آنها عبور کنیم. ایشان بار دیگر با حمایت از اقدامات و تلاش های دولت محترم و مسئولان، در عرصه دیپلماسی و مذاکرات، خاطرنشان کردند: این اقدام، یک تجربه و احتمالاً یک کار مفید است. اگر نتیجه گرفته شود چه بهتر اما اگر نتیجه گرفته نشد، معنایش این خواهد حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: توصیه من به مسئولین عرصه دیپلماسی و مذاکره این است که مراقب باشید، لبخند فریب گرانه دشمن، شما را دچار اشتباه و خطا نکند. بود که برای حل مشکلات، کشور باید روی پای خود بایستد. رهبر انقلاب اسلامی در عین حال گفتند: توصیه قبلی خود را یک بار دیگر تکرار می کنم؛ نباید به دشمنی که لبخند می زند، اعتماد کرد. حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: توصیه من به مسئولین عرصه دیپلماسی و مذاکره این است که مراقب باشید، لبخند فریب گرانه دشمن، شما را دچار اشتباه و خطا نکند. حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: مسئولان، به اظهار نظرها و اقدامات طرف مقابل، دقت و توجه لازم را داشته باشند. آنها از یک طرف لبخند می زنند و اظهار تمایل به مذاکره می کنند اما از طرف دیگر بلافاصله می گویند، همه گزینه ها روی میز است. حالا مثلاً چه غلطی می خواهند بکنند معلوم نیست. رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سخنان یکی از سیاستمداران امریکایی که خواستار بمباران اتمی ایران شده بود، خاطرنشان کردند: اگر امریکاییها راست می گویند که در مذاکرات جدی هستند، باید به دهان این افراد یاوه گو بزنند و دهان آنها را خرد کنند. حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: دولتی که دارای این توهم است که نسبت به مسائل جهان و مسائل هسته ای، مسئولیت دارد، غلط می کند، که کشور دیگری را تهدید هسته ای کند. ایشان افزودند: امروز، امریکاییها به دلیل تسلط سرمایه داران قدرتمند و کمپانیهای صهیونیستی بر دولت و کنگره، بیشترین رودربایستی را با محافل و رژیم منحط صهیونیستی دارند و بیچاره ها مجبورند ملاحظه آنها را بکنند اما ما که مجبور نیستیم ملاحظه آنها را داشته باشیم. رهبر انقلاب اسلامی گفتند: ما از روز اول گفتیم، اکنون هم می گوییم و در آینده نیز خواهیم گفت که ما رژیم صهیونیستی را یک رژیم نامشروع و حرام زاده می دانیم. ایشان با اشاره به هوشیاری ملت و مسئولان خاطرنشان کردند: ما از هر اقدام مسئولان که در جهت مصلحت کشور باشد، حمایت می کنیم اما این توصیه را هم به مردم و مسئولان و بویژه جوانان، داریم که چشم های خود را کاملاً باز کنید زیرا تنها راه رسیدن به اهداف ملت، حفظ آگاهی و هوشیاری است. رهبر انقلاب اسلامی در پایان گفتند: امیدواریم با لطف و عنایت الهی، جوانان با روحیه شاداب خود، کشور را تحویل بگیرند و با ابتکارهای خود، آن را به قله ها برسانند.
تعداد بازدید از این مطلب: 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


انتصاب جانشین وزارت دفاع
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با صدور حکمی امیر سرتیپ حاتمی را به سِمَت جانشینی خود در این وزارتخانه منصوب کرد. در مراسم تودیع و معارفه جانشین وزیر دفاع که در محل ستاد وزارت دفاع برگزار شد، از خدمات سردار مجید بکایی، جانشین سابق وزیر دفاع قدردانی به عمل آمد. شایان ذکر است امیر سرتیپ امیر حاتمی از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران است که پیش از این در ستاد کل نیروهای مسلح در سمت جانشین معاونت ارکان و امور مشترک نیروهای مسلح مشغول خدمت بوده است
تعداد بازدید از این مطلب: 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سامانه موشکی ایران
خبرگزاری ریانوستی در گزارشی به نقل از روزنامه های روسی با اشاره به نمایش سامانه دفاع موشکی ایران، در توان دفاعی و ساخت سامانه های دفاعی ایران تشکیک کرده و نوشته است: «ایران به جهانیان سیستم دفاع ضدموشکی ساخت خود را نشان داد که باید جاگزین سیستم های اس-300 روسی شوند که تا کنون نیز به ایران عرضه نشده اند. کارشناسان یقین دارند که ایرانیان مستقلانه توان ساخت مشابه سیستم های روسی دفاع ضدموشکی را ندارند، اما می توانند مشابه سیستم های HQ9 که چین به ایران فروخته بود را بسازند.» "ویکتور لیتوفکین" مدیرمسئول یک روزنامه روسی گفت: "نمی دانم چه سیستمی در تهران به نمایش گذاشته شد، اما با اطمینان می توانم بگویم که ایرانیان مستقلانه نمی توانند مشابه اس-300 را بسازند". وی اطمینان خاطر داد که حتی آمریکا بلد نیست چنین سیستم هایی بسازد و افزود: "آمریکایی ها سیستم های بدی ندارند، اما دقیقاً مثل اینها را نمی توانند بسازند". لیتوفکین افزود: "ممکن است در رژه ماکتی چوبی یا کپی بادکنکی اس-300 را نشان داده باشند که برای فریب هواپیماها استفاده می شود و یا حتی سیستم جدید دفاع ضد هوایی ایرانی را که جر شباهت ظاهری وجه اشتراکی با اس-300 روسی ندارد". این کارشناس افزود: "زمانی چین دستگاه اس-300 پ.ام.او. را خریداری کرده بود، اولین دستگاه را چینی ها تا آخرین پیچ باز کردند و سپس سعی کردند خود مشابه آن را بسازند. حدود 7 سال زجر کشیدند، اما بازهم به نتیجه نرسیدند". در ادامه آمده است: "فئودور لوکیانوف" سردبیر مجله "روسیه در سیاست جهانی" نیز به این باور دارد که پکن می توانسته محموله ای از سیستم های دفاع ضدموشکی خود را به ایران بفروشد. او گفت: "چرا که نه، برای چینی ها تجارت با ایران، یک بازرگانی است که هیچ بار ایدئولوژیکی مانع آن نمی شود". در عین حال این کارشناس امور سیاسی تردید دارد که معامله فوق پیامدهای چشمگیری در عرصه جهانی برای چین داشته باشد. وی در پایان گفت: "اکنون همه پکن را متقاعد می کنند که با تحریمات جدید علیه همین ایران موافقت کند. از این رو به سیستم های دفاع ضد موشکی که دیگر فروخته شده اند، توجهی نخواهند کرد. علاوه بر این باید با دقت این را معلوم کرد که چه چیزی در رژه به نمایش گذاشته شده بود. شاید این کلاً یک ماکت بوده باشد".
تعداد بازدید از این مطلب: 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نجات یک فروند کشتی تجاری ایرانی در پی افزایش حملات دزدان دریایی در خلیج عدن
معاون عملیات نیروی دریایی ارتش از نجات یک فروند کشتی تجاری ایرانی از محاصره قایق های دزدان دریایی در خلیج عدن خبرداد. به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش؛ امیر دریادار دوم سیاوش جره، معاون عملیات نیروی دریایی ارتش با اعلام این خبر گفت: صبح امروز پنج فروند قایق دزدان دریایی کشتی تجاری ایرانی را در مسیر ورودی خلیج عدن مورد حمله قرار دادند که پس از چند ساعت درگیری، با اقدام سریع و اجرای آتش پر حجم تیم عملیات ویژه نیروی دریایی ارتش و حضور به موقع ناوگروه بیست و هفتم این نیرو، دزدان دریایی متواری شدند. وی در خصوص انهدام قایق های دزدان دریایی اذعان داشت: هدف کشتن یا منهدم کردن دزدان دریایی نیست بلکه هدف ما تأمین امنیت کشتی های تجاری و نفتکش ایرانی و سایر کشورهاست اما در صورت لزوم با آنها برخورد شدیدتری خواهیم داشت. امیر دریادار دوم جره با اشاره به افزایش حملات دزدان دریایی در یک ماه اخیر، تصریح کرد: با اتمام پدیده "مانسون" یا همان طوفان های موسمی در شمال اقیانوس هند و بهبود وضعیت جوی، حملات دزدان دریایی بیشتر شده است. وی خاطر نشان کرد: ناوگروه­های نیروی دریایی ارتش و تیم های عملیات ویژه این نیرو با هوشیاری تمام، تأمین امنیت خطوط کشتیرانی و ایمنی دریانوردی را انجام می دهند.
تعداد بازدید از این مطلب: 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نیروی دریایی ارتش ایران پیشرفت قابل توجهی داشته است
دریادار "ژاندار بیک ژانزاکف" فرمانده نیروی دریایی قزاقستان در دیدار با امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن اذعان بر پیشرفت نداجا در زمینه صنایع دریایی گفت: نیروی دریایی قزاقستان به دلیل تازه تاسیس بودن نیازمند توسعه، تعامل، همکاری و استفاده از تجربه نیروی دریایی ارتش ایران می­باشد. ژاندار بیک ژانزاکف همچنین با تأکید بر این مطلب که دریای خزر دریای صلح می باشد تاکید کرد: ما باید در این راستا تمام تلاشمان را به کار بگیریم تا این دریاچه دریاچه صلح و دوستی باقی بماند. امیر دریادار سیاری نیز در این دیدار تصریح کرد: مقامات سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی ایران علاقه مند به توسعه و تحکیم روابط با کشور قزاقستان می باشند و این بازدیدها ان شاءالله می تواند منشأ توسعه و تحکیم روابط باشد. فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه افزود: ما هم نظرمان این است که دریای خزر دریای صلح و دوستی است اما در مورد این صلح و دوستی باید تلاش کنیم حریم حقوقی دریای خزر توسط کشورهای همسایه تأمین گردد چرا که در غیر این صورت اگر به موقع اقدام نشود شاید دیگران اقدام کرده و با توجه به منابع دریایی خزر منافع نامشروعی را برای خود تعریف کنند و برای تامین این منافع نامشروع از طرق مختلف وارد عمل شوند.
تعداد بازدید از این مطلب: 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، ویژگی‌های نظام آموزش و تربیت نیروهای مسلح را تشریح کرد. به گزارش دفتر ویژه رئیس‌ ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر بسیجی دکتر سید‌حسن فیروز‌آبادی رئیس ستاد‌ کل نیروهای مسلح در همایش تریبیت و آموزش نیروهای مسلح، اظهار داشت: تحول واقعی نیروهای مسلح، در گرو تحول انقلابی آموزش و اجرای آن است و همانطور که رهبر عزیز فرموده‌اند تربیت و آموزش اولویت یک، فرماندهان و مسئولین نیروهای مسلح است. وی افزود: توانمندی در تعلیم و تربیت انسانی مومن، متعهد به مبانی و ارزش‌های انقلاب اسلامی، ولایی، مردمی، بصیر، شجاع، شهادت‌طلب، متخصص، کارآمد، خلاق، منضبط و نقش‌آفرین در آمادگی دفاعی برای مقابله با تهدیدات به ویژه فرامنطقه‌ای و افزایش بازدارندگی و برتری علوم و فنون دفاعی _ امنیتی در سطح منطقه، چشم‌انداز آموزشی و تربیت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همچنین در خصوص مهم ترین ویژگی نظام آموزش و تربیت نیروهای مسلح گفت: برخورداری از نیروی انسانی کوشا و تلاشگر، علاقمند و دارای شم آموزشی، توام‌کننده علم و عمل دارای مهارت و دانش تخصصی لازم، دارای قابلیت اثر‌بخش، منسجم و روزآمد در طراحی، تدوین محتوا، برنامه‌ریزی، اجراء، ارزیابی و ارزشیابی، دارای جامعیت، هماهنگی، انعطاف‌پذیری و پویایی در ساختار اجرایی آموزش و ساختار سازمانی، دارای قابلیت تعامل و همکاری آموزشی پژوهشی کارا و اثربخش در بین سازمانهای نیروهای مسلح در سطح ملی و بین‌المللی با سامانه اطلاع‌رسانی مناسب در ایجاد تعامل، همکاری و تبادل اطلاعات با رعایت ملاحظات امنیتی، از جمله ویژگی‌های نظام آموزش و تربیت نیروهای مسلح است. عضو شورای عالی امنیت ملی کشور، نقش فرماندهان در پیاده‌سازی نظام جامع تربیت و آموزش سازمان‌های نیروهای مسلح را مغز و قلب یا راس و مرکز دانست و برای رسیدن به برتری در علوم دفاعی، امنیتی در سطح منطقه در افق 1404 اظهار داشت: باید برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت مدون داشته باشیم. شایان ذکر است در این همایش به بیش از 30 استاد برجسته مراکز آموزشی نیروهای مسلح لوح تقدیر و هدایایی از سوی سرلشکر سید‌حسن فیروز‌آبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اعطا شدتربیت و آموزش اولویت یک، فرماندهان و مسئولین نیروهای مسلح است به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، امیر دریادار دوم شهرام ایرانی با بیان این که ناوگروه بیست و هفتم نیروی دریایی ارتش توانسته است این قایق سرگردان را نجات دهد، افزود: صبح امروز چهارشنبه یک فروند قایق موتوری حامل 10 نفر اتباع یمن به علت نقص فنی و تمام شدن جیره آب و غذا به مدت سه روز در آبهای دریای سرخ سرگردان بود. دریادار ایرانی، ادامه داد: ناوگروه بیست و هفتم نیروی دریایی ارتش در اقدامی بشر دوستانه نسبت به دریافت قایق و سرنشینان آن اقدام کرد و ضمن رفع نقص فنی قایق، خدمات پزشکی، تغذیه و محل استراحت مناسب در اختیار سرنشینان آن قرار داد. وی یادآور شد: این دومین بار است که در یک ماه اخیر در زمان ماموریت ناو گروه بیست و هفتم نیروی دریایی، قایق های یمنی توسط دریادلان نیروی دریایی ارتش ایران نجات داده می شوند. جانشین معاون عملیات نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: تمامی این اقدامات نیروی دریایی ارتش در راستای تامین ایمنی دریانوردی در آب های آزاد است. در اوایل مهرماه دو فروند قایق صیادی یمنی که در دریای سرخ مورد تعرض دزدان دریایی قرار گرفته بودند توسط ناوگروه بیست و هفتم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نجات یافتند. دریادار ایرانی با بیان این که تامین ایمنی دریانوردی با حضور موثر و مستمر ناوگروهای ایرانی در آبهای آزاد و دریاهای دوردست صورت می گیرد، تصریح کرد: در کنار تامین امنیت دریانوردی در آب های بین المللی به صورت مستقل، بحث تجسس و نجات در آب های آزاد و دریاهای دوردست به عنوان یک مولفه حایز اهمیت در دستور کار نیروی دریایی ارتش است. وی خاطر نشان کرد: حضور مستمر ناوگروهای ایرانی در منطقه شمال اقیانوس هند، خلیج عدن، تنگه باب المندب و دریای سرخ، تامین ایمنی و امنیت دریانوردی جهت دریانوردان را میسر کرده است. بازدید فرمانده نیروی زمینی ارتش از یگانهای منطقه غرب کشور امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش صبح امروز چهارشنبه اول آبان ماه با حضور در یگان های نیروی زمینی ارتش مستقر در منطقه غرب کشور از نزدیک در جریان وضعیت آمادگی رزمی و آخرین فعالیت های این یگانها قرارگرفت. به گزارش روابط عمومی نیروی زمینی ارتش، فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین در صبحگاه عمومی پادگان تیپ 71 پیاده مکانیزه ابوذر منطقه غرب نیروی زمینی حضور یافت و در جمع فرماندهان و کارکنان این تیپ به ایراد سخنرانی پرداخت
تعداد بازدید از این مطلب: 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تبادل اطلاعات بین مقامات ایران و روسیه برای آموزش خلبان
جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: محور مذاکره فرماندهان نیروی هوایی ایران و روسیه در مورد تبادل اطلاعات برای آموزش خلبان است. به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، امیر سرتیپ خلبان علیرضا برخور در حاشیه دیدار فرماندهان نیروهای هوایی ایران و روسیه در جمع خبرنگاران گفت: مدتی پیش فرمانده نیروی هوایی ارتش در مراسم یکصدمین سالگرد بزرگداشت نیروی هوایی روسیه شرکت کرد و فرمانده نیروی هوایی این کشور برای حضور در ایران دعوت بعمل آورد. وی در ادامه افزود: فرمانده نیروی هوایی ارتش روسیه شب گذشته وارد تهران شد و امروز هم با امیر سرتیپ خلبان حسین شاه‌صفی دیدار و گفت‌وگو کرد. جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش ادامه داد: در این دیدار، ایران تمایل خود را برای اعزام دانشجو به خارج از کشور و همچنین پذیرش دانشجویان روسی در ایران اعلام کرد. وی همچنین افزود: فرمانده نیروی هوایی ارتش روسیه از دانشگاه شهید ستاری منطقه هوایی مهرآباد و پایگاه شهید بابایی در تهران دیدار می‌کند. به گزارش ایسنا، تا ساعتی دیگر فرمانده نیروی هوایی روسیه با حضور در قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء ارتش با امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی دیدار خواهد کرد.
تعداد بازدید از این مطلب: 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


فرمانده نیروی زمینی ارتش: با چهره تازه‌ای از تهدیدها روبرو هستیم
فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به تلاش این نیرو برای اجرای طرح جامع ثامن‌الائمه(ع)، از روحانیون نیروی زمینی ارتش به عنوان یکی از بازوان توانمند اجرای این طرح یاد کرد. به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در سخنانی در همایش رؤسا و معاونان ادارات عقیدتی سیاسی طرح ثامن‌الائمه(ع) که در ستاد نیروی زمینی برگزار شد، به طرح جامع نیروی زمینی ارتش و چرایی اجرای آن اشاره کرد و گفت: ما با چهره تازه‌ای از تهدیدها روبرو هستیم؛ تهدیدهایی که از نظر نوع و شکل با گذشته فرق دارند. وی اضافه کرد: ما در فضایی هستیم که کارشناسان نظامی و استراتژیست‌ها از آن به عنوان فضای ناهمتراز نام می‌برند و در چنین فضایی ما دیگر شاهد جنگ‌های منطقه‌ای نیستیم بلکه شاهد رویارویی دو کشور هستیم که یکی از فناوری‌های بالا استفاده می‌کند و کشور مقابل فناوری کمتری در اختیار دارد و به این شرایط، فضای ناهمتراز می‌گویند. پوردستان در ادامه با اشاره به اینکه نیروی زمینی باید با در نظر گرفتن فضای جدید، نقاط ضعف و قوت تهدیدها را بشناسد، افزود: در همین رابطه جنگ اول و دوم خلیج فارس، جنگ افغانستان و تجربیات هشت سال دفاع مقدس مرور شد و چندین هزار ساعت کار تحقیقاتی و پژوهشی بر روی آنها انجام شد و طرحی را تدوین کرده و به ستادکل نیروهای مسلح ارسال و در نهایت شاکله اساسی طرح به نیروی زمینی ابلاغ شد. فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه صحبتهای خود، توزیع مناسب نیروها و یگان‌های نیروی زمینی در تمامی مناطق کشور را یکی از محورهای اصلی طرح جدید ثامن الائمه (ع) نیروی زمینی ارتش عنوان کرد. وی همچنین با تشکر از تمامی زحمات کارکنان خدوم نیروی زمینی ارتش در اجرایی کردن طرح عظیم ثامن الائمه(ع) خواستار کمک گرفتن از همه ظرفیت‌ها و استعدادها برای اجرایی کردن این طرح شد. پوردستان با اشاره به کمک‌های روحانیون شاغل در ادارات عقیدتی سیاسی نیروی زمینی، از آنها به عنوان یکی از بازوان کمک‌کننده نیروی زمینی برای اجرای هرچه بیشتر طرح جامع یاد کرد و گفت: روحانیون خط مقدم ایجاد تدین در ارتش جمهوری اسلامی ایران هستند و این تدین دقیقاً همان چیزی است که مقام معظم رهبری خواستار آن هستند.
تعداد بازدید از این مطلب: 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش: وظیفه ورود به مسائل سیاسی را نداریم
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تاکید بر لزوم ارتقاء توان رزمی و نیز برنامه‌های معنوی در ارتش، گفت: فعالیت‌ها و برنامه‌های روحانیون در سطح ارتش باید بر مبنای کارهایی باشد که به افزایش معنویت کمک می‌کند. به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلیمن آل‌هاشم در همایش رؤسا و معاونان ادارات عقیدتی سیاسی طرح ثامن‌الائمه(ع) نیروی زمینی ارتش، بر اهمیت ارتباط قشر روحانیون ارتش با مجموعه کارکنان ارتش تاکید کرد و گفت: روحانیون باید قلب‌ها و دل‌ها را به دست آورند و در این موقعیت حساس با دل و جان تلاش کرده و سعی کنند معنویت را در روحیه کارکنان ارتش افزایش دهند. وی در ادامه به عوامل تأثیرگذار در افزایش معنویت در سطح ارتش اشاره کرد و افزود: یکی از عوامل افزایش معنویت، عبادت است. باید فعالیت‌ها و برنامه‌های را در جهتی به پیش ببریم که روحیه بندگی و عبد بودن در کارکنان تقویت شود. آل‌هاشم با اشاره به لزوم مراعات تقوی در سطح ارتش اظهار کرد: این وظیفه روحانیت است که با تلاش خود روحیه پرهیزگاری و پاکدامنی را در کارکنان ارتش تقویت کند. وی در بخش دیگری از صحبتهای خود، به برنامه‌ریزی‌های هدفمند در ادارات عقیدتی سیاسی اشاره کرد و گفت: تمام فعالیت‌ها و کارهایی که در سطح ادارات عقیدتی سیاسی انجام می‌شود، باید دارای برنامه‌ریزی صحیح و دقیق باشد تا بتوانیم در مسائل فرهنگی و معنوی به اهداف خود دست یابیم. رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان خطاب به رؤسا و معاونان ادارات عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: دوره‌های بصیرت خانواده‌ها را جدی بگیرد، چراکه از وظایف اصلی ما آگاهی‌بخشی سیاسی است؛ البته ما وظیفه ورود به مسائل سیاسی را نداریم و ارتش در این رابطه همواره در مسیر صحیح حرکت کرده است و توانسته از تمام هجمه‌ها سالم بیرون بیاید.
تعداد بازدید از این مطلب: 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0



عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود