دنیا در دو روز آینده چگونه خواهد بود
به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان رادیو پس فردا و آدرس radiopasfarda.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 94
بازدید دیروز : 18
بازدید هفته : 94
بازدید ماه : 381
بازدید کل : 35952
تعداد مطالب : 220
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

آمار مطالب

کل مطالب : 220
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 94
باردید دیروز : 18
بازدید هفته : 94
بازدید ماه : 381
بازدید سال : 834
بازدید کلی : 35952
آخرین وضعیت بالگردهای هشت و 14 نفره ایرانی/ آغاز آزمایشات جدید «صبا248» در بهمن ماه امسال

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی از پرواز آزمایشی بالگرد هشت نفره ساخت متخصصان ایرانی در سال آینده خبر داد.

 

به گزارش سرویس فناوری ایسنا منطقی، در جلسه 146 کارگروه مشورتی ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور که به ریاست دکتر منصور کبگانیان، قائم مقام این ستاد در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد و به ارائه گزارش پیشرفت اجرای " سند جامع توسعه هوافضای کشور و بخش هوایی و هوانوردی " اختصاص داشت، افزود: اهداف کلان مندرج در سند جامع توسعه هوافضای کشور و بخش هوایی و هوانوردی که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است، مبنای همه برنامه های هوافضای کشور است.

 

وی افزود: یکی از اهداف کلان در سند جامع توسعه هوافضای کشور و بخش هوایی و هوانوردی ، توسعه طراحی و تولید هواپیماهای 100 و 150 نفره است که سال گذشته و با اختصاص بودجه‌ای معادل 100 میلیارد تومان و طی یک برنامه پنج ساله برای اجرای این طرح ملی برنامه ریزی شد ولی با توجه به محدودیت های منابع مالی در کشور متاسفانه تا کنون فقط 10 میلیارد تومان از این مبلغ اختصاص یافته است.

 

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی ادامه داد: در این طرح تقسیم کار دانشگاهی بر اساس قابلیت ‌ها و مزیت های نسبی هر دانشگاه طراحی شده و شبکه سازی در راستای بهینه سازی زمان و هزینه اجرا، استفاده شده و روسای دانشگاه های مرتبط، عضو کمیته راهبری این پروژه هستند.

 

منطقی گفت: برای توسعه هوانوردی عمومی هم با هدف ارتقای دانش و فرهنگ هوانوردی و مشارکت بخش خصوصی، در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ستاد هوایی تشکیل و براساس تفاهم نامه‌ منعقده 15 مرکز هوانوردی عمومی به صورت خصوصی راه اندازی شده و 15 مرکز خصوصی دیگر در حال آماده سازی برای راه اندازی است.

 

وی افزود: بودجه پژوهش تخصیص یافته در سال جاری برای هوانوردی عمومی نسبت به حجم کار تقریبا صفر است؛ هرچند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای تأمین بودجه طرح‌های کلان در سطح دولت اقدام کرده ولی این حوزه مهم نیاز به پشتیبانی نهادهای بالادستی دارد.

 

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی ادامه داد: برای ساخت هواپیمای دو نفره، سه مجموعه خصوصی در حال کار هستند و برای ساخت هواپیمای شش و هشت نفره، نیز یک مجموعه دولتی متولی کار است و تلاش داریم تا 51 درصد سهام این مجموعه خصوصی‌سازی شود تا مشارکت بخش خصوصی در این موضوع افزایش پیدا کند.

 

وی گفت: در بخش ساخت هواپیماهای کوچک با ظرفیت تا 10 نفر، بازار صادرات خوبی وجود دارد و باید کشور در این بازار وارد شود.

 

منطقی گفت: مرکز هوانوردی یک فرودگاه است که افراد در آن آموزش می‌بینند و می‌توانند هواپیما داشته باشند و در حال رایزنی با شرکت فرودگاه‌ های کشور هستیم تا فرودگاه‌هایی که حجم پرواز در آن ها کم است را در اختیار بگیریم و شرکت ‌های خصوصی که دارای مجوز سازمان هواپیمایی کشوری هستند بتوانند در این فرودگاه ها آموزش خلبانی و سرویس های فرودگاهی ارائه کنند.

 

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی ادامه داد: طراحی و تولید بالگردهای متوسط و نیمه سنگین یکی دیگر از اهداف کلان در بخش هوایی و هوانوردی سند جامع توسعه هوافضای کشور است که پس از مطالعات انجام شده، مشخص شد بازار خوبی در سطح ملی و بین المللی برای این بالگردها وجود دارد و به همین منظور دو پروژه طراحی و ساخت بالگرد هشت و 14 نفره در معاونت علمی ریاست جمهوری به تصویب رسیده است.

 

منطقی گفت: بالگرد هشت نفره در مرحله طراحی جزئیات فنی است و قرار است بهمن ماه سال جاری تست‌های پرواز آن انجام شود و سال آینده نیز آماده آزمون‌های پروازی خواهد شد.

 

وی افزود: بالگرد 14 نفره هم در مرحله آزمون‌های پروازی اولیه است و در عین حال سه بالگرد دو نفره هم ساخته شده است که در نمایشگاه کیش از آن رونمایی شد و بالگرد صبا 248 هم بهمن ماه سال جاری شکل واقعی خود را پیدا می‌کند و آماده آزمایشات بعدی می‌شود.

 

ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی در پایان گفت: برای ساخت بالگرد، سیاست تمرکز بر دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان کشور است و به عنوان مثال در طرح بالگرد هشت نفره، سه دانشگاه صنعتی اصفهان، خواجه نصیر و صنعتی شریف و 20 شرکت دانش بنیان در حال همکاری هستند و برای ساخت بالگرد شش نفره نیز از 278 برند داخلی استفاده شده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


واگذاری اورژانس هسته‌ای به سازمان پدافند غیرعامل/ آموزش امدادگری به نبروهای مسلح

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بر ضرورت آموزش کارگران ساختمانی به منظور انجام ساخت و سازهای ایمن و استاندارد تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار حوادث خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ،مهندس اسماعیل نجار در حاشیه چهارمین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور در سال جاری که روز سه شنبه در وزارت کشور برگزار شد، گفت: در این جلسه رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گزارش اقدامات مربوط به آموزش کارگران ماهر به ویژه در صنعت ساختمان را تشریح کرد.

وی با اشاره به وضعیت کشورمان و مخاطرات و بلایای طبیعی که آن را تهدید می‌کند گفت: بحث پیشگیری از خسارات از جمله سیاست‌های سازمان ماست و در همین راستا یکی از مواردی که تاثیر زیادی در کاهش آمار کشته شدگان و مصدومان حوادثی نظیر زلزله خواهد داشت موضوع ساخت و ساز است. در همین راستا به نظر می رسد موضوع آموزش کارگران ماهر در این زمینه بسیار قابل توجه است که سازمان فنی و حرفه‌ای قول‌هایی را به ما داده است.

وی با بیان اینکه در این حوزه قوانین خوبی وجود دارد، اظهار کرد: البته خلا‌هایی میان آموزش کارگران و بکارگیری‌شان وجود دارد که در این خصوص کارگروهی تخصصی تشکیل شده و بناست این حلقه‌های مفقوده را شناسایی کند.

به گفته رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، برابر آمارها تعداد زیادی از این کارگران ساختمانی آموزش‌های لازم را دریافت کردند اما اینکه چه تعداد از این افراد در کارگاه‌های ساختمانی به کار گرفته می‌شوند جای بحث دارد.

 

اورژانس هسته‌ای به سازمان پدافند غیرعامل واگذار شد

 

 

نجار همچنین در خصوص آخرین وضعیت اورژانس هسته‌ای و سفری که چندی پیش به استان بوشهر داشته است نیز گفت: موضوع اورژانس و امدادگرا هسته‌ای پس از جلسات مختلفی که مورد بررسی قرار گرفت در نهایت به سازمان پدافند غیرعامل واگذار شد.

 

آموزش امدادگری به نبروهای مسلح

 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر ضرورت استفاده از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های نیروهای مسلح در بحث امدادرسانی به حوادث طبیعی، اظهار کرد: در اغلب حوادث نظیر زلزله و سیل ، نیروهای مسلح از اولین نیروهایی هستند که در محل حاضر می شوند و کار امدادرسانی را آغاز می‌کنند بنابراین تصمیم‌ها بر این است تا با تهیه یک ساز و کاری از پتانسیل و ظرفیت تمامی نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و غیره استفاده کنیم ضمن اینکه این نیروها تجهیزات خوبی را نیز در اختیار دارند که در مواقع بحران می‌توان از آنها کمک گرفت.

نجار ادامه داد: در همین راستا یک سری آموزش‌های امدادگری به این افراد داده می‌شود تا در صورت بروز بحران‌ها به مجموعه مدیریت بحران کمک کنند البته بسیاری از اعضای نیروهای مسلح نیز اصول اولیه امدادگری را آموخته‌اند.

 

 

وی درباره وضعیت بافت‌های فرسوده در شهرها نیز گفت: بحث رسیدگی به بافت‌های فرسوده موضوعی است که مسئولیتش بر عهده شهرداری‌ها و وزارت راه و شهرسازی واگذار شده است و خوشبختانه دولت نیز توجه خوبی به این موضوع داشته و همکاری‌های انجام شده نیز تا کنون مطلوب بوده است که امیدواریم به زودی این مسائل نیز برطرف شود.

نجار درباره آخرین وضعیت بیمه ساختمان‌ها نیز گفت: از رسانه‌ها درخواست داریم ضرورت بیمه ساختمان‌ها در برابر حوادث را بازگو کنند تا همگان به این موضوع مهم پی ببرند. بحث بیمه ساختمان‌ها که به شکل پایلوت در استان گلستان اجرایی شده تاثیرات خوبی بر ایمنی ساخت و سازها،‌ رعایت اصول ایمنی و ... دارد.

وی با اشاره به حضور نماینده وزیر بهداشت در این جلسه اظهار کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که پیرامون آن بحث شد، موضوع بازتوانی و توانبخشی پس از بحران‌ها بود که در همین راستا پیشنهاد وزارت بهداشت در خصوص تغییر نام کارگروه بهداشت و درمان به کارگروه بهداشت، درمان و توانبخشی نیز مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه موضوع بازسازی، بازتوانی و توانبخشی بسیار موضوع مهمی است گفت: در بسیاری از حوادث شاهد این هستیم که سال‌ها از زمان وقوع گذشته اما اثرات روانی نامطلوبی از آن بر روی بازماندگان بجا مانده است که در این خصوص بازتوانی نقش موثری خواهد داشت.

وی با اشاره به دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه اظهار کرد: در این جلسه همچنین گزارش مربوط به استاندارد مصالح ساختمانی و مشکلات احتمالی آن از سوی سازمان ملی استاندارد تشریح شد و در خصوص تدوین ساختار متناسب مدیریت بحران در شهرداری‌ها گزارشی ارائه شد.

وی با بیان اینکه رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیز توضیحاتی در خصوص تشکیل صندوق بیمه حوادث ارائه کرد، گفت: تبادل‌نظر در خصوص اصلاح عضویت روسای جمعیت هلال احمر و بنیاد مسکن در شورای هماهنگی مدیریت بحران نیز از دیگر دستور جلسه‌های امروز بود.

به گفته وی در این جلسه پیشنهاد عضویت کارگروه امداد و نجات و آموزش همگانی در برخی از کارگروه‌های تخصصی 14 گانه بررسی شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


پیام فرمانده کل سپاه به مناسبت شهادت سردار الله دادی

سرلشکر محمد علی جعفری در پیامی به مناسبت شهادت سردار سرتیپ پاسدار محمد علی‌الله دادی تاکید کرد: سپاه همان طور که در صحنه‌ی جنگ های گذشته لبنان و فلسطین نشان داده است، تا آخر پای فروپاشی رژیم صهیونیستی خواهد ایستاد.

 

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پی شهادت سردار سرتیپ پاسدار محمد علی الله دادی در حمله بالگرد نظامی رژیم صهیونیستی به قنیطره سوریه، سردار سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیامی صادر کردند:

 

متن کامل پیام سرلشکر جعفری بدین شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

«مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَی نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا.»

 

مجاهدان خستگی ناپذیر جبهه عظیم انقلاب اسلامی:

 

سلام علیکم

 

شهادت ابناء امت اسلام در قنیطره، نقطه آغاز دیگری را بر فروپاشی قریب الوقوع نظام سیاسی ظالم، منحوس و تروریسم رژیم صهیونیستی ایجاد نمود. ترکیب شهدای این واقعه نشان داد انقلاب اسلامی مرزهای جغرافیایی را پشت سر گذاشته و جبهه‌ی متحد اسلامی شکل گرفته است مجاهدان این جبهه در حال امتداد دادن انقلاب به درون سرزمین‌های خود در چارچوب آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی عمل می‌کنند.

 

از این رو دشمنان کینه توز اسلام ناب محمدی(ص) گمان می‌کنند با مقابله‌ی حقیرانه خود و از سر ذلت و خواری در یک جا با اهانت به ساحت پاک پیامبر مکرم اسلام و مقدسات مسلمانان و جای دیگر با ترور مجاهدان عرصه پر نفوذ انقلاب اسلامی می‌توانند مانع تحقق وعده های الهی شوند. امروز همه جوانان، در جهان اسلام "جهاد مغنیه‌اند" و همه پاسداران انقلاب اسلامی "الله دادی". این شهادت ها ثابت کرد که ما نباید از جهاد فاصله بگیریم؛ صهیونیست‌ها باید منتظر صاعقه‌های ویرانگر باشند آنها در گذشته ظهور خشم ما را دیده اند.

 

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همان طور که در صحنه‌ی جنگ‌های گذشته لبنان و فلسطین نشان داده است، تا آخر پای فروپاشی رژیم صهیونیستی خواهد ایستاد و با استمرار و عمق بخشی به حمایت های خود از مبارزین و مجاهدین مسلمان منطقه، تا حذف کامل این جرثومه فساد از جغرافیای سیاسی منطقه از پا نخواهد نشست. یقینا این خون‌های نا به حق ریخته برجستگان و برگزیدگان امت اسلامی، وعده‌ی حضرت امام خمینی(ره)را در آزادی قدس شریف، به موعود خود نزدیکتر می‌نماید.

 

این شهادت و فداکاری مجاهدان جبهه عظیم انقلاب اسلامی-که بر پیشانی آن نام سردار سرتیپ پاسدار محمد علی الله دادی ورزمندگان حزب الله لبنان می‌درخشد- نثار حضرت زهرای مرضیه صدیقه الکبری(س) باشد و امیدواریم خداوند متعال به برکت دعای مادرانه این کوثر ملکوتی، دل‌های بازماندگان ایشان را تسلی خاطر بخشد و به همرزمانشان پیروزی و عزت عطا فرماید. انشاءالله.

 

سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری

 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

 

گفتنی است در پی شهادت سردار الله دادی حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی (نماینده ولی فقیه در سپاه)، سردار دکتر علی‌اکبر احمدیان (رییس مرکز راهبردی سپاه)، فرماندهان نیروهای زمینی، دریایی و هوافضای سپاه و نیز جمعی دیگر از فرماندهان و مسئولان ارشد سپاه در تماس‌ها و پیامهایی با محکومیت اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی، شهادت سردار سرتیپ پاسدار محمد علی الله دادی و جمعی از فرماندهان حزب الله لبنان را محضر حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و آحاد امت اسلامی تبریک و تسلیت گفتند.

تعداد بازدید از این مطلب: 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


رئیس جمهور، نیروهای مسلح و تلاش آنان برای دفاع از عزت و منافع ملی را مایه افتخار ملت و دولت ایران دانست و تصریح کرد: ایمان، ارتباط صمیمانه مردم و نیروهای مسلح و داشتن فرماندهی فقیه عادل، عالم و مورد احترام و اعتماد مردم؛ سه ویژگی خاص نیروهای مسلح ایران می باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه پس از بازدید از ناوشکن جماران و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در جمع نیروهای مستقر در این ناوشکن، با گرامیداشت سالروز شهادت امام حسن عسگری(ع) و آغاز امامت عصر(عج)، گفت: باید به روح امام راحل عزیز و بزرگوارمان که این اقتدار، استقلال و عظمت را از او به یادگار داریم و به روح همه شهیدان دفاع مقدس بویژه شهدای نیروی دریایی درود و سلام بفرستیم.

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه اولین نیرویی که در دوران دفاع مقدس توانست، دشمن را از میدان خارج کند، نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران بود، افزود: برای ما و ملت ایران بسیار مهم است که نیروهای مسلح، توانمندی و قدرت خود در دفاع از کشور را به خوبی به رخ دشمنان کشیدند. آمادگی که آنان در چنین رزمایش‌هایی از خود به نمایش می‌گذارند، دشمن را برای همیشه از هوس و چشم طمع داشتن به سرزمین ایران باز می‌دارد.

دکتر روحانی، رزمایش عظیم محمد رسول‌الله(ص) را نمونه‌ای از آمادگی و توانمندی نیروهای نظامی کشورمان دانست و اظهار داشت: هوشیاری و حضور قدرتمندانه نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در آب‌های داخلی و بین‌المللی ، نشانه توانمندی‌های فنی و آموزشی و اقتدار و انگیزه و ایمان نیروهای مسلح کشورمان است.

رئیس جمهوری گفت: خداوند چند ویژگی به شما جان‌ برکفان نیروهای مسلح کشورمان عطا کرده که در کمتر نیروی مسلح دیگری قابل مشاهده است که اولین این ویژگی‌ها ایمان و دیگری ارتباط صمیمانه بین نیروهای مسلح و مردم است و مردم ما امروز نیروهای مسلح سرزمین خود را به مثابه عزیزترین فرزندان خود می‌دانند که از ملت و سرزمین ما به خوبی دفاع می‌کنند.

دکتر روحانی سومین ویژگی خاص نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را برخورداری از رهبری دانست که مورد اعتماد و تکیه همه است و تصریح کرد: کدام نیروی مسلحی را سراغ دارید که فرمانده عالی آن فقیهی عادل، عالم و مورد احترام و اعتماد مردم است که از نوجوانی زندگی خود را وقف جهاد و مبارزه کرده و در این راه به درجه رفیع جانبازی رسیده باشد.

رئیس جمهوری اضافه کرد: چنین رهبر و فرمانده‌ای مایه افتخار همه ما، سرزمین و ملت ایران و همه نیروهای مسلح کشورمان است.

تعداد بازدید از این مطلب: 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تقدیر 212 نماینده مجلس از برگزاری موفق رزمایش بزرگ محمد رسول‌الله(ص) ارتش

212 نفر از نمایندگان مجلس طی نامه‌ای از برگزاری موفق رزمایش بزرگ محمد رسول‌الله تقدیر و تشکر کردند.

ضرغام صادقی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی پیش از پایان جلسه علنی صبح امروز -چهارشنبه- مجلس اعلام کرد 212 نفر از نمایندگان مجلس طی نامه‌ای از برگزاری رزمایش برزگ محمد رسول‌الله تقدیر و تشکر کردند.

وی گفت: نمایندگان امضا کننده این نامه با اشاره به برگزاری مشترک این رزمایش با حضور نیروهای زمینی، هوایی، دریایی و قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) در مساحتی به طول دو میلیون و 200 هزار کیلومتر مربع در منطقه شرق تنگه هرمز تا مدار 10 درجه اقیانوس هند، اعلام کردند این رزمایش نوعی حرکت نظامی متکی بر شیوه‌ها و فنآوری روز با استفاده از موشک‌های کروز، نور، قادر و دیگر موشک‌های دوربُرد ساحل به دریا، هوا به سطح، هوا به هوا و نیز استفاده از تجهیزان کارآمد و به روز و انواع سلاح‌های نوین پدافندی قرارگاه پدافند هوایی حضرت خاتم بود که اقتدار ایران اسلامی را به رُخ دشمنان کشید و پیام صلح و دوستی را به کشورهای دوست ابلاغ کرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


دولت برای یارانه امسال ۷ هزار میلیارد تومان کسری خواهد داشت -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، غلامرضا تاج‌گردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در برنامه امروز مناظره اظهار داشت: دولت گذشته و فعلی در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، قانون را رعایت نکردند و سیاست‌های فعلی به صلاح کشور نیست.وی اظهار داشت: از جمع 59 هزار و 200 میلیارد تومان در سال 93، 48هزار میلیارد تومان از محل درآمد هدفمندی و 11هزار و 300میلیارد تومان از محل بودجه عمومی به پرداخت یارانه‌ها اختصاص یافت.وی افزود: طبق قانون و اعلام مجلس دولت باید سطح نیازمندی و سقف درآمد را مشخص کند و سپس از مردم بخواهد متناسب با آن برای دریافت یارانه اقدام کنند.وی افزود: اما متأسفانه دولت برعکس عمل کرد، ضمن آنکه رئیس‌جمهور هم اعلام کرد، برنامه نداریم، در حساب مردم سرک بکشیم، در حالی که طبق قانون حذف پردرآمدها از یارانه الزامی و سرک کشیدن در این امر مقدس ایراد ندارد.وی افزود: در لایحه سال 94 نیز روند پرداخت یارانه‌ها به همین طریق ادامه دارد.تاج‌گردون افزود: با توجه به هدفمند نشدن حذف پردرآمدها از دریافت یارانه نقدی دولت امسال 7 تا 10هزار میلیارد تومان کسری خواهد داشت، ضمن آنکه در سال آینده همین روند کسری برای پرداخت یارانه‌ها خواهد داشت.تاج‌گردون افزود: پیشنهاد ما تلفیق دو روش (خود اظهاری و خود انصرافی ثروتمندان استفاده ز اطلاعات املاک و دارایی‌های ثرتمندان) است بدین ترتیب که دولت سقف درآمدی را مشخص کند و متناسب با آن از افراد برای ثبت نام دعوت کند واینکه دولت اعلام می‌کند سرک کشیدن در حساب مردم را اجرایی نمی‌کند، کار درستی نیست. - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931012000631#sthash.oFTOvXxQ.dpuf

تعداد بازدید از این مطلب: 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


امام‌ جمعه موقت تهران گفت:

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران امروز در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه تهران درباره راهپیمایی اربعین گفت: این راهپیمایی از یک جهت فضایی عرفانی برای زائران بود اما مهم‌تر از آن پیامی است که به استکبار داده شد و آن این بود که همه جمعیت این بیست و چند میلیون که به کربلا رفتند نیستند بلکه آنها صرفا گروه کوچکی از یک میلیارد و 600 مسلمان هستند.

وی با اشاره به ارادت همه مسلمانان به اهل بیت از جمله اهل سنت ساکن در کاظمین اظهار داشت: دنیای استکبار بداند آنها که امثال داعش را طراحی کرده و می‌زایند و بعد ادعا می‌کنند که با آنها مخالفیم ما می‌دانیم که هدفشان دست‌اندازی به اعتاب مقدس مقدسه است اما در برابر آنها فقط ملت و ارتش عراق نبوده بلکه یک میلیارد و 600 میلیون مسلمان قرار دارد.

آیت‌الله امامی کاشانی گفت: نه تنها مسلمانان بلکه در سیما مشاهده کردیم که ارامنه هم صلیب بر گردن انداخته و به زیارت حضرت ابوالفضل رفتند و دنیای استکبار بداند که کوچک‌ترین اسائه ادب به اعتاب مقدسه با عکس‌العمل دنیای اسلام مواجه می‌شوند.

وی با تاکید بر معرفت و بصیرت حاکم بر جهان اسلام خاطرنشان کرد: بگذریم از چند صد نفر که در برابر یک میلیارد و 600 میلیون مسلمان با فکر وهابی‌گری و افکار جاهلانه قرار گرفته‌اند.

خطیب جمعه تهران بصیرت را طبق گفته ملاعبدالرزاق کاشی موجب جوشیدن چشمه‌های معرفت عنوان کرد و با تاکید براینکه الان دنیای اسلام با گذشته تفاوت یافته است گفت: سال 88 مشکلی پیش آمد و پس از انتخابات ریاست جمهوری یک طرف می‌گفت آرا متعلق به من است و دیگری می‌گفت متعلق به من است اما بحث به اینجا بسنده نشد و وارد اعلامیه‌ها و اطلاعیه‌ها شد.

وی با یادآوری حمایت صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها از این اطلاعیه‌ها و بیانیه‌ها و تبدیل یک مسئله جزئی به یک فتنه سراسری در کشور افزود: کاری که در داخل صورت گرفت طمع بیگانه را متوجه جمهوری اسلامی کرد و ملت ایران در 9 دی در برابر این توطئه در سراسر کشور حرکت کردند و دشمن را بر سر جای خود نشاندند و دشمن فهمید که با این طراحی‌ها نمی‌تواند نسبت به جمهوری اسلامی و مقام ولایت کوچک‌ترین اسائه ادبی کند.

آیت‌الله امامی کاشانی گفت: این انسجام و یکپارچگی در کشور مسئله بسیار مهم و ارزنده است که جامعه با یک پیکر در کانونی به نام ولایت در ایران قرار گرفته است و در تمام مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی این تجمع و استحکام در همه جا اثربخش است.

وی به نامه وزیر امور خارجه به همه وزرای امور خارجه کشورهای دیگر درباره مواضع جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و افزود: این نامه به این اشاره دارد که ما از حقوقمان کوتاه نخواهیم آمد و بر آنچه دنیا قبول دارد عمل کرده‌ایم.

خطیب جمعه تهران با تاکید بر عمل ما به سیره امام راحل و فتوای مقام معظم رهبری در مورد حرمت دستیابی به بمب هسته‌ای گفت: نسبتی که شما به ما می‌دهید کذب و دروغ است و همه بدانند که هر اخلال و اشکالی در مذاکرات پدید آید بر گردن 1+5 است؛ این نکته‌ای مهم و برخواسته از همه قدرتی است که در کشور وجود دارد.

وی نمونه دیگری از انسجام و قدرت کشور را در رزمایش محمد رسول‌الله تجلی یافته خواند و با اشاره به همکاری ارتش و سپاه در این رزمایش هدف آن را طبق اطلاعیه این دو نهاد ایجاد امنیت در منطقه خواند و تصریح کرد: این رزمایش حرکتی مفید برای منطقه است و ثابت می‌کند که بیگانه نمی‌تواند دست‌اندازی کند.

آیت‌الله امامی کاشانی با تجلیل از حفاظت هواپیمایی کشور و 5 دی سالروز دستور امام(ره) مبنی بر سپردن حفاظت هواپیماها به سپاه گفت: از زمانی که سپاه وارد این عرصه شد یک مورد هواپیماربایی شاهد نبوده‌ایم.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های دوم نماز جمعه تهران که در مورد موضوع اوقاف خطاب به کسانی که اموال وقفی را تصرف کرده‌اند تصریح کرد: بدانید که باید با تولیت موقوفه هماهنگ باشید و حرف او را عمل کنید. شما حق ندارید مال وقف را در دست بگیرید. همانطور که امام راحل تاکید داشتند که موقوفات باید در وقف باقی بماند.

امام جمعه موقت تهران خطاب به افرادی که مال وقف را می‌برند و در ازای آن بهایی اندک پرداخت کرده و یا اصلا هیچ نمی‌دهند گفت: در حدیث است که اولین چیزی که از دست مسلمان گرفته می‌شود امانت است؛ امانت نسبت به مال، حقوق، مردم، ناموس و ... و آخرین چیزی که از مسلمان گرفته می‌شود نماز اوست یعنی اگر امانت بر گردن او باشد نماز می‌خواند، روزه می‌گیرد، حج می‌رود اما خائن است زیرا اولین چیزی که از او گرفته می‌شود امانت است.

وی با تاکید براینکه وقف متعلق به خداست اظهار داشت: فقها معتقدند اگر واقف مالی را وقف کرد دیگر نمی‌تواند مصرف آن و یا تولیت آن را عوض کند چون به محض اعلام وقف مال متعلق به خدا می‌شود.

آیت‌الله امامی کاشانی خطاب به متمولین و ثروتمندان گفت: شما که تمکن مالی دارید وقف کنید چراکه وقف باقی است و از بین نمی‌رود و لذا باقیات الصالحات برای خود بگذارید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم همکاری مردم با پرسنل و کارمندان اداره آمار به ویژه در اعلام تولدها و فوت‌ها درادامه با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت‌الله سید علی غیوری خاطرنشان کرد: ایشان در دوران مبارزه به خانواده‌های زندانیان کمک مالی می‌کرد و شاه با هدف قطع دسترسی او به این خانواده‌ها آیت‌الله غیوری را زندانی کرد اما او با کمک رابطه‌ها این کمک‌ها را ادامه داد.

 

خطیب نماز جمعه تهران بار دیگر ثروتمندان را به بذل مال خود در راه خدا دعوت کرد و گفت: اگر مال خود را نبخشید و یا خمس آن را پرداخت نکنید تبدیل به چاهی می‌شود که پس از مرگ در آن خواهید افتاد و به فقر عجیبی در عالم برزخ دچار خواهید شد.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 34
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


سکوهای پرتاب، به موشک های شلمچه مسلح شدند

تمام سکوهای پرتاب موشک در منطقه رزمایش قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در دومین روز از رزمایش بزرگ محمد رسول الله (ص) ارتش به موشک های زمین به هوای شلمچه برای اقدام تاکتیکی بر علیه پرنده های دشمن فرضی مسلح شدند.

به گزارش قرارگاه فرهنگی رسانه ای رزمایش ارتش، امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد، جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ضمن ابراز رضایت از تجهیز این سکوها در کوتاه ترین زمان ممکن اظهارداشت: آسمان منطقه رزمایش تحت سیطره قرارگاه پدافند هوایی قرار دارد و هیچ تحرکی از چشمان تیز بین این قرارگاه پنهان نمی ماند.

وی با یادآوری به کارگیری موشک های بومی شلمچه جهت انهدام اهداف پرنده خاطرنشان کرد: تمام اهداف پرنده در زمان مقرر توسط موشک های شلمچه منهدم خواهد شد و جهان شاهد اقتدار و توانایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) خواهد بود

تعداد بازدید از این مطلب: 52
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


شلیک نمونه‌ای از موشک دهلاویه برای اولین

در دومین روز از رزمایش گسترده رزمایش محمد رسول‌الله(ص) برای اولین‌بار نمونه‌ای از موشک دهلاویه شلیک شد.

به گزارش قرارگاه فرهنگی رسانه ای ارتش از منطقه رزمایش، درادامه رزمایش گسترده محمد رسول الله(ص) ، نیروهای دشمن فرضی در یکی از سواحل پیاده شده و اقدام به پیشروی کردند، اما با پرواز هواپیماهای خودی و بمباران نیروهای دشمن که در ساحل پیاده شده بودند و نیز انهدام شناورهای دشمن که در نزدیکی ساحل پهلو گرفته بودند پیشروی نیروهای دشمن فرضی متوقف شد.

در ادامه نیروهای خودی با اجرای آتش سنگین توپخانه تلفاتی را به دشمن وارد کردند. همچنین بالگردهای هوانیروز درنقش نیروهای خودی با شلیک موشک «تاو» افراد و ادوات پیاده شده دشمن را مورد هدف قرار دادند.

در جریان این مرحله از رزمایش سامانه‌های جنگ الکترونیک، با شنود اطلاعات و رمزگشایی جابه‌جایی دشمن و همچنین پهپادها به جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز از مواضع دشمن فرضی پرداختند.

همچنین نیروهای خودی با اجرای پدافند قاطع و شلیک نمونه‌ای از موشک دهلاویه برای اولین‌بار تلفاتی را به نیروهای دشمن فرضی وارد و آنها را منهدم کردند.

تعداد بازدید از این مطلب: 81
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


پورتر: آمریکا حاضر به دادن امتیازهای لازم برای توافق هسته‌ای با ایران نیست - See more at: http://www

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «گرت پورتر»، نویسنده مشهور کتاب «بحران ساختگی» درباره برنامه هسته‌ای ایران در یادداشتی نوشت دولت آمریکا انگیزه‌ای برای توافق هسته‌ای با ایران ندارد. این تاریخدان و روزنامه‌نگار تحقیقی در یادداشتی در پایگاه خبری «میدل‌ایست آی» با بیان اینکه توافق جامع هسته‌ای با ایران در راستای منافع آمریکا است آن را دستاوردی عمده در سیاست خارجی باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا خوانده است. وی به رغم این افزوده شواهد حاکی از آن است که دولت آمریکا امتیازهای لازم را به ایران برای دستیابی به توافق جامع هسته‌ای نخواهد داد. وی در توضیح بیشتر در این باره می‌نویسد: «از یک سو، نظام قانونی آمریکا طی بیش از دو دهه به گونه‌ای توسط منافع اسرائیل تغییر شکل داده که موانعی که اوباما باید برای رفع تحریم‌های ایران از آنها عبور کند از لحاظ سیاسی به مراتب سخت‌تر از موانعی است که باید برای رفع تحریم‌ها کوبا از آن عبور می‌کرد. در ادامه این یادداشت آمده است: «و از سوی دیگر، دولت آمریکا به رغم اختلافاتش با بنیامین نتانیاهو بر سر مذاکرات به واقع به روایتی جعلی از تسلیحاتی بودن برنامه هسته‌ای ایران و یک "فریب هسته‌ای" که اسرائیل آن را از دیرباز ترویج کرده، معتقد است.» گرت پورتر در ادامه این یادداشت به اظهارات وندی شرمن، سرپرست تیم مذاکره‌کننده آمریکا اشاره کرد که ایران را به خاطر آنکه فریبکاری بخشی از ژنش است، غیرقابل اعتماد خوانده بود. - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931005000733#sthash.DZyvixnQ.dpuf

تعداد بازدید از این مطلب: 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0



عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود